22 cze 2016

Jak szybko schudnąć po ciąży?


Założę się, że każda dziewczyna, która po porodzie męczy się z dodatkowymi kilogramami wpisała niejednokrotnie hasło „ jak szybko schudnąć po ciąży” w Google. Wyniki wyświetlały się różne. Przeważnie, jeżeli karmisz piersią kilogramy same spadną, lub porady na temat zdrowego odżywiania i ruchu.
Dzisiaj coś odnośnie moich doświadczeń i szybkiego powrotu do formy po ciąży. Pod koniec kwietnia urodziłam swoje drugie dziecko. 

W ciąży o zgrozo przytyłam 18 kilogramów, okres zimowy, mało ruchu, za dużo podjadania, za mocna chęć na słodycze niestety przyniosła efekty. Waga rosła i rosła i rosła. Miałam nadzieje, że podobnie jak przy pierwszej ciąży po powrocie ze szpitala będę miała -10 na liczniku. Nadzieje płonne. Po powrocie okazało się, że warze zaledwie o 6 kilogramów mniej. Czyli tyle ile ważyło dziecko, wody płodowe i łożysko. Do zrzucenia zostało mi, zatem aż 12 kilogramów. Bardzo dużo. Dodam jeszcze, że dziecko karmię piersią. Przez pierwsze trzy tygodnie głównie skupiłam się na dojściu do siebie po porodzie, który odbył się przez cesarskie cięcie. Miałam nadzieję, że jedząc lekkostrawne i pozwalając sobie od czasu do czasu na małą dawkę słodyczy szybko kilogramy będą spadać. I początkowo faktycznie trochę zleciało, ale po chwili jakby wszystko się ustabilizowało także moja waga. Pozbyłam się zaledwie 3 kilogramów. Czas było zacząć działać.
I powiem szczerze, nie jest to łatwe. Znając wszystkie podstawy zdrowego odżywiania postanowiłam działać. Posiłki, co 3h, wyeliminowanie białego pieczywa, słodyczy, białego ryżu i makaronu.
Ktoś, zatem pomyśli, przecież karmiąc dziecko nie można się odchudzać. Eliminując to wszystko, co ona jadła? Głodziła się?
ABSOLUTNIE NIE!!!
Spokojnie można zdrowo się odżywiać karmiąc piersią. Skorzysta na tym nie tylko nasza waga, Ale i maluch, któremu dostarczać będziemy lekkostrawne posiłki.
Na śniadanie w mojej diecie przeważa kasza jaglana z dodatkiem owoców, często zastępuje ją owsianką, czasami daniami z jajek. Dozwolone są różnego rodzaju placuszki na mące ryżowej czy kokosowej.
Mój drugi posiłek to koktajl. Wybieram owoce sezonowe łącząc je z nabiałem lub wodą. Poznaję coraz to nowe przepisy na koktajle warzywne. Często, aby wzbogacić posiłek dosypuję siemienia lnianego.
Obiad to albo warzywa z mięsem. Oczywiście nie jadam smażonego. Bardzo często przygotowuje potrawy na grillu lub piekę, albo też ziemniaki z warzywami. Nie zmniejszam drastycznie porcji. Te mleko jednak z czegoś musi się produkować.
Kolacja zaś to głównie białko. Sałatki z tuńczykiem, piersią z kurczaka, szaszłyki. Jak nie mam ochoty na mięso grilluje warzywa.
Co jednak ze słodyczami. Osobiście wiem, że można z nich zrezygnować, jednak ja uwielbiam słodkie. Nie pozwalam sobie jednak na zjadanie jakichkolwiek wyrobów ze sklepu. Piekę sama. Szukam zdrowych przepisów na ciasta, desery i je przygotowuje. Jedne mi bardzo smakują, drugie uważam za niejadalne, ale szukam. Zastępuję cukier ksylitolem, dodaję bardzo dużo bąkali i nagle powstają bardzo zdrowe ciasteczka owsiane czy też muf inki.
Wiem, że część z Was stwierdzi, że jest to wręcz nie wykonalne przy małym dziecku. Zjadanie posiłków i ich przygotowanie, co trzy godziny. Bajka. Dziecko zacznie płakać i zamiast zrobić sobie obiad bujamy je przez godzinę, aby zasnęło. Jak się uda nie mamy już sił na nic. Znam to… Jednak się nie poddaje. I jeżeli nawet posiłek wypada po 4 godzinach a nie 3 to nie sięgam po kanapkę na szybko a nastawiam kasze jaglaną i gotuje ja przez te 10 minut.

Warto, bo kilogramy lecą w dół jak zaczarowane. Po 8 tygodniach od porodu zostało mi do zrzucenia zaledwie 3 kilogramy. A nawet nie zaczęłam ćwiczyć, bo okres rekonwalescencji po cesarce wynosi minimum 3 miesiące. Można???? Można…. Wystarczy tylko zacząć myśleć o tym, co się je… 





49 komentarzy:

  1. Jeśli nie masz czasu na ćwiczenia, siłownie, fitness itp. to warto zacząć ćwiczyć w domu z maluszkiem :) Dla obojga będzie to świetna zabawa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To niestety prawda, coraz więcej Polek zmaga się z otyłością.

    OdpowiedzUsuń
  3. A nie powinno tak być. Warto się zmotywować i zmienić to. Zdrowie najważniejsze ;)
    Pozdrawiam, przepisnamlodosc.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy to jest możliwe? Hmmm ja jestem fanką zdrowego stylu życia, korzystam z diet Kcalmara i czytam ich bloga, który też Tobie polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy wpis i infografika. Warto pamiętać też o innych rzeczach. Można przeczytać więcej na Medycznej Polsce.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy wpis. Faktycznie trudno schudnąć po ciąży. Ja na szczęście przed ciążą byłam aktywna, więc szybko po porodzie mogłam wrócić do regularnych chociaż mniej intensywnych niż wcześniej treningów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe zestawienie. Ja mam ciągle problem z porzuceniem kilogramów po ciąży. Nie mam czasu ćwiczyć, bo jak tylko zacznę to mój dzieciaczek zaczyna płakać i muszę przerywać. :( Mam nadzieję, że z czasem uda się ćwiczyć.

    OdpowiedzUsuń
  8. Najlepsza ta grafika, totalnie jak nasz syn.

    OdpowiedzUsuń
  9. Każda z nas zmaga się z dodatkowymi kilogramami po ciąży - to prawdziwy koszmar.

    OdpowiedzUsuń
  10. Na samym deficycie ładnie schudniesz. Ale na razie bym nie obcinała drastycznie kcal, bo przecież karmisz. Za to jak już będziesz mogła ćwiczyć, to taki maluszek będzie dobrym obciążeniem ;) Najpierw na ręce, bujanie, lekkie podrzucanie, a potem, jak zacznie raczkować i przyczepiać się do nóg, to na nogi! :) Widziałam wiele filmików, gdzie starsze dzieci super współpracowały z mamami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Myślę, że artykuł o wieku metabolicznym ciała, który dał mi od rana do myślenia, jak najbardziej wspomoże was w trzymaniu zdrowej diety i regularnych ćwiczeniach !

    OdpowiedzUsuń
  12. Przede wszystkim Dieta i ćwiczenia. I to nie prawda, że nie można ćwiczyć, jak ma się dziecko. Dla chcącego nic trudnego :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Różnie to bywa tak naprawdę. Chyba zależy od danej osoby, to czy i ile przytyje. Ale fakt - najważniejsza dieta i ćwiczenia. Zwłaszcza, że ćwiczenia ogólnie dobrze wpływają na cały organizm :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dokładnie, warto chociaż zabrać malca do wózka i przejść się szybkim marszem ;) na początek dobra i taka aktywność :) Pozdrawiam i zapraszam do mnie, http://przepisnamlodosc.pl/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ważne by nie spożywać ciężko strawnych cukrów ! można zastosować miodek i owoce do napojenia organizmu ! :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Najważniejsze to odpowiednio zbalansowana dieta, a jeśli się karmi to też trzeba myśleć o tym, żeby dostarczyć dziecku wszystkich niezbędnych składników. No i oczywiście odpowiednia dawka ruchu, to każdemu pomaga, nie tylko po ciąży :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo dużo ciekawych porad :) no i świetna infografika!

    OdpowiedzUsuń
  18. No tak, ale na każdą kobietę będzie to działać trochę inaczej.

    OdpowiedzUsuń
  19. Sporządzam różne owocowe koktajle na bazie wody - zainwestowałam w domu w filtr molekularny i znajduję dla wody z niego pobieranej wiele prozdrowotnych zastosowań w kuchni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu jest link do filtra http://fitaqua.pl/produkt/filtr-molekularny-ro7/

      Usuń
  20. Dzięki za cenne rady bo właśnie jestem po urodzeniu pięknej córeczki :) W razie czego mogę się z Tobą skontaktować ?? :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja zalecam trzymanie się diety (najepiej wybrać tutaj dietę nastawioną na konkretny maks przyjmowanych kalorii) plus regularną wizytę w saunie, która to pozwoli na oczyszczenie naszego organizmu :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Chyba ważne jest ograniczenie podjadania, choć przy karmieniu ciągle jest rozbujany apetyt często i chce się jeść też dlatego że raczej w czasie ciąży więcej się je. To i apetyty większy zostaje.

    OdpowiedzUsuń
  23. W moim przypadku najlepiej sprawdził się domowy trening. :) Proste ćwiczenia ze skakanką, agrafką, brzuszki, przysiady i mogę powiedzieć ,że jestem naprawdę zadowolona z efektu. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo ciekawe te grafiki, skąd je macie? Ja jestem zadowolona ze swojego wyglądu :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Grunt to porządna motywacja, chyba najwięcej spektakularnych i szybkich metamorfoz jest właśnie po ciąży ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. jeszcze to przede mną, ale na pewno się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Receptą na schudnięcie zawsze jest ruch, można chodzić na spacery z maluszkiem i zdrowo się odżywiać. Walka z dodatkowymi kilogramami trochę trwa.

    OdpowiedzUsuń
  28. Wydaje mi się, że ważne jest to ile przybierzemy w ciąży. No i fakt, czy potem karmimy maluszka piersią czy nie. Mi po pierwszej bardzo ładnie udało się zjechać to wagi przed, w sumie w pół roku.

    OdpowiedzUsuń
  29. pomocne rady :) sama polecam wybranie się do dobrego trenera, który ułoży nam zestaw ćwiczeń i da motywację do działania :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Są zajęcia na siłowniach skierowane dla kobiet po ciąży. :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Tak czytam ten wpis i muszę przyznać, że mam sporo szczęścia. W ciąży przytyłam zaledwie 9kg.

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja mam z tym właśnie bardzo poważny problem...

    OdpowiedzUsuń
  33. Trafiony wpis, dla każdej przyszłej i obecnej mamy! Sama nie dawno borykałam się z tym. Dostałam od znajomej karnet na fitness, do tego motywacja ze strony męża, znajomych i oczywiście mnie. Ciężka praca równa się sukces. Po trzech miesiącach schudłam 12 kg.

    OdpowiedzUsuń
  34. અમે વિવિધ સ્વાસ્થ્ય સમસ્યાઓ સારવાર માટે, એક દવા છે કે પૂરી પાડવામાં આવી છે અને અનાજ રોગ સંપૂર્ણપણે ઇલાજ કરી શકો છો ઉપયોગ કરીને એક ઉપાય છે.

    Obat Epilepsi

    Obat Jantung Bocor Anak

    Obat Lipoma

    Obat Gerd

    OdpowiedzUsuń
  35. Najważniejsze to nie załamywać się i podjąć zdecydowane zadania - siłownia i i dużo ruchu to podstawa!

    OdpowiedzUsuń
  36. Zamiast szybko lepiej jest chudnąć zdrowo...

    OdpowiedzUsuń
  37. Zgubienie kilogramów po ciąży to prawdziwe wyzwanie

    OdpowiedzUsuń
  38. Dzięki za ten artykuł, dla mnie jeszcze za wcześnie na to by spalać kilogramy (kilka dni temu urodziłam), ale już się interesuję :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Ale chyba nie wszystkie kobiety tyją podczas ciąży, nie? Jak czasami widzę zdjęcia takich szczuplutkich to dochodzę do wniosku, że gdyby ktoś dał mi gwarancję, że będę wyglądać tak samo to mogę zachodzić w ciążę jeszcze dziś :D

    OdpowiedzUsuń
  40. Motywacją do odchudzania powinno być nasze zdrowie, bo każdy wie, że dodatkowe kilogramy to postawa do pojawiania się różnych chorób.

    OdpowiedzUsuń
  41. To prawda, nadwaga jest źródłem samych problemów z zdrowiem. Co do samej diety, polecam gotować na parze - bardzo zdrowy sposób przygotowywania smacznych posiłków.

    OdpowiedzUsuń