8 sty 2016

Śniadanie na diecie


Wiele osób postanowiło wykorzystać kolejny 2016 rok i zacząć odchudzanie.  Brawo. Nadwaga jest jedna z najczęstszych przyczyn chorób. Każdy zrzucony kilogram to mniejsze obciążenia dla twoich stawów i serca.
Jednak wraz z początkiem odchudzania pojawia się wiele przeszkód na drodze. Pierwsza z nich to wymyślanie jadłospisu. Teoretycznie wiemy, że jesteśmy na diecie. Ale gdy lodówka świeci pustkami, to na najważniejszy posiłek dnia – śniadanie wybieramy pszenne bułeczki z dżemem lub zapychamy się słodkimi płatkami śniadaniowymi. I dobrze wiemy, że nie tędy droga, ale przecież zjeść coś musimy.


Dzisiaj, zatem kilka alternatywnych śniadań w stosunku do dwóch wcześniej wymienionych. I będą wśród nich zarówno bardziej czasochłonne jak i te, które możemy przygotować od ręki.

Owsianka:
3 łyżki płatków owsianych
200 ml mleka
Owoce świeże lub suszone
Mleko zagotować i zalać nim płatki. Dodać owoce wedle upodobania. Jedno z najprostszych i najbardziej wartościowych śniadań. Jednak, jeżeli nie lubicie owsianki nie zmuszajcie się. Im więcej będziecie robili na siłę tym krócej potrwa dieta.

Omlet ze szczypiorkiem i pomidorem:
3 jajka
Pęczek szczypiorku,
1 pomidor
Jajka lekko ubijamy. I wylewamy na rozgrzana patelnię. Dodajemy pokrojony drobno szczypiorek i pomidora bez skórki. Doprawiamy do smaku przyprawami.

Omlet z bananem:
3 jajka
1 banan
Alternatywa dla osób, które uwielbiają śniadania na słodko. Jajka lekko ubijamy. Wylewamy na rozgrzana patelnię. Dodajemy banana pokrojonego w plasterki. Całość smażymy do ścięcia jaj. Jedno z moich ulubionych śniadań.
Serek ze szczypiorkiem i ogórkiem
1 serek wiejski
Pęczek szczypiorku
1 ogórek
Wszystkie składniki wystarczy ze sobą wymieszać. Jedno z najszybszych i najprostszych śniadań.

Pasta z tuńczyka z jajkiem:
½ puszki tuńczyka
2 jajka
½ kostki białego twarogu
2 pomidory suszone
Szczypiorek
2 kromki pieczywa pełnoziarniste

Składniki kroimy i przygotowujemy pastę na pieczywo.

Jak widzicie przepisy nie muszą być bardzo wymagające. A przygotowywanie posiłków może trwać chwilę. Podstawą jest to, aby się na diecie nie zapchać się białym pieczywem z wędlinką i serem i znaleźć alternatywę, która nie tylko nam smakuje, ale i nasyci.









9 komentarzy:

  1. Od lat zmagałam się z otyłością, aż koleżanka namówiła mnie na wizytę u dietetyka i to odmieniło moje życie. Początki były trudne, ale spotkałam fantastyczną osobę która mi w tym pomogła. Szukanie diet na własną rękę nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Trzeba działać i odważyć się pójść do dietetyka. Teraz trzymam kciuki za pozostałych- no i życzę dobrych ludzi na swojej drodze, ja swojego spotakłam dzięki http://znajdzlekarza.pl/dietetyk/warszawa

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Ci za takie posty :). Moja waga co prawda jest prawidłowa, ale po rodzinie odziedziczyłam masywną budowę ciała. W tym roku planuję porządnie się za nią wziąć :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Po dniu wczorajszym, czyli tłustym czwartku dieta bardzo mi się przyda, a zwłaszcza takie śniadaniowe inspiracje, bo muszę przyznać, że często nie mam pomysłu na śniadanie i z tego powodu go nie jadam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam! Świetne przepisy, wyglądają bardzo smaczne :) będę wpadać, częściej i szukać inspiracji... do tej pory korzystałam z http://kcalmar.com/blog/ ;) może i Ciebie zainspiruje!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda przepysznie. Na początku sama przygotowywałam sobie dietetyczne posiłki, jednak miałam coraz większy natłok obowiązków i obecnie korzystam z cateringu dietetycznego. Myślę jednak, że od lipca będę miała trochę więcej czasu, a powyższy przepis uskutecznię na swoje pierwsze śniadanie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu całego dnia, powie Wam to każdy znający się na rzeczy dietetyk, a zrobić dobre śniadanie to sztuka;)Bardzo fajne przepisy i z pewnością spodobałyby się mojemu dietetykowi z http://bluemedica.pl/

    OdpowiedzUsuń
  7. Jejj to wszystko tak pysznie brzmi, chyba podkradne sobie jakiś przepis od Ciebie :) pozdrawiam i powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo smaczny i zdrowy przepis, z nieprzetworzonych produktów, oczyszczający organizm i regulujący metabolizm, dlatego polecam dobry dietetyk. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. New Diet Taps into Pioneering Idea to Help Dieters Get Rid Of 23 Pounds in Only 21 Days!

    OdpowiedzUsuń