30 wrz 2015

Woda z kranu – jesteś na tak czy na nie?


O tym jak ważne jest nawadnianie organizmu każdy wie. I teraz pytanie, czy aby wypijać te 5 szklanek wody dziennie musimy minimum raz na tydzień udać się na wielkie zakupy do hipermarkety celem przytaszczenia do domu zgrzewek wody butelkowanej?

Kiedyś myślałam, że tak. Zdanie jednak zaczęłam powoli zmieniać na studiach. Moja koleżanka, która studiowała ochronę środowiska będąc u mnie z wizytą opowiedziała mi, jakie badania wykonywała na zajęciach. 



Cała grupa miała za zadanie przebadać różne rodzaje wód mineralnych i wodę kranową. Na cel wzięli wszystkie najbardziej znane marki. I cóż się okazało. 
Otóż woda z kranu była w kilku przypadkach czystsza niż woda butelkowana.
I nie ma się chyba za bardzo, co dziwić, skoro okazuje się, ze to woda z kranu jest badana dużo dokładniej niż butelkowa. 
Normy europejskie wymagają, aby woda z kranu badana była aż pod 62 rożnymi parametrami. Zatem to, co tafia do nas do domów jest często dużo czystsze niż to, co oferuje się na półkach sklepowych.



I tylko w jednym wypadku odradzam stanowczo picia wody z kranu. Jeżeli w swoim domu lub bloku posiadamy stary system hydrauliczny. Woda, jaka do nas dociera z wodociągów może być nawet najczystsza, ale jeżeli rury doprowadzające ją bezpośrednio do kranu są stare, i brudne to woda ta nie nadaje się do bezpośredniego spożycia.

W innym wypadku pijcie wodę z kranu. Nie tylko zaoszczędzicie, ale i ochronicie środowisko, bo te plastikowe butelki samoistnie przecież nie wyparowują po wypiciu ostatniego łyka wody.


23 komentarze:

  1. Ja piję wodę prosto z kranu, bo mam głębinową :) Jest pyszna, orzeźwiająca i lepszej jakości niż większość w butelkach ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. kiedyś jak się miało 10-12 lat to tylko taką piłem :) a teraz nie mogę się jakoś przemóc

    OdpowiedzUsuń
  3. Woda kranowa w Polsce jest lepsza niż niektóre wody mineralne znanych producentów. Mało kto jest jednak tego świadomy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny, pomysłowy z pasją blog. Powodzenia i zapraszam do mnie obs/ kom http://eathealthilyandkeepfit.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Woda z kranu sama w sobie jest dobrej jakości, jeśli mamy w domu rury w dobrym stanie to można je pić bez obaw.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja od paru lat piję kranówkę. Zmęczyło mnie wydawanie pieniędzy i tachanie bulelkowanej. A kranówka jest moim zdaniem bardzo smaczna.
    PS Mieszkam w Warszawie.

    OdpowiedzUsuń

  7. Nawet na grupie FB randki nikt z Tobą nie randkuje? Jest na to sposób! Nowa dieta, która została wymyślona przez Amerykanów, ja zrzuciłem 6kg w miesiąc. Myślisz, że to niemożliwe? Udostępniamy ją za darmo tutaj - - > http://tiny.pl/gm6db <-- pod warunkiem, że wyślesz nam rezultaty po miesiącu stosowania. Każdy chce mieć fajną sylwetke, wypróbuj, bo to nic nie kosztuje, ale pamiętaj o rezultatach!

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja zawsze bałam się pić kranówkę - sama nie wiem dlaczego :D Tak mnie jakoś nauczono w dzieciństwie.
    Jednak podstawą zdrowego stylu życia jest ruch! Jego brak skutkuje nawet depresją! http://www.kreatywna.pl/zdrowie/brak-ruchu-skutkuje-depresja/

    OdpowiedzUsuń
  9. u mnie są tak słabej jakości rury, że kamień to praktycznie pływa w tej wodzie

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak najbardziej tak, jest bardzo dobrej jakości, zwłaszcza w Warszawie po remoncie Filtrów. Ja uzdatniam ją jeszcze odrobiną sody oczyszczonej tak aby miała odczyn bardziej alkaiczny, polecam http://hh-life.pl/produkt/soda-oczyszczona-ekogram-1kg/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja niestety mieszkam w starym bloku, gdzie rury nie były wymieniane nigdy, więc niestety woda z kranu na surowo odpada :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo często piję wodę z kranu, ale zanim to zrobię filtruję ją w odpowiednim dzbanku, aby pozbyć się zanieczyszczeń.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja nie mam przekonania do wody z kranu, wolę jednak tą z butelki. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dokładnie, jakoś te ryzyko że coś będzie z nią nietak jest znacznie większe.

    OdpowiedzUsuń
  15. Gdybym miała w domu nowe rury na pewno piłabym wodę z kranu, bo jest ona bardzo dobrej jakości.

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę się z Tobą zgodzić w 99%. Rzeczywiście picie wody z kranu nie jest wcale takim złym pomysłem. Warto jednak zbadać czystość takiej wody, zanim zupełnie przerzucimy się na picie "kranówki". Alternatywnym rozwiązaniem, jest zainstalowanie sobie przy kranie takiego urządzenia, jakim jest jonizator wody. Często te wody z marketu, są po prostu nie smaczne :/ dodatkowo te butelki plastikowe... ewentualnie można kupować wodę w szklanych butelkach z pewniejszego źródła, ale koszt w dłuższej perspektywie czasu znacznie się zwiększa.

    OdpowiedzUsuń
  17. W Krakowie w Nowej Hucie mamy na osiedlu fajne ujęcie głębinowe dostępne dla każdego. Woda regularnie sprawdzana przez miasto, czy jest pitna Ponieważ mam blisko, pitną wodę czerpię stamtąd, więc ani nie kupuję, ani nie piję kranowej. Bardzo fajne to jest, w miarę możliwości powinni to robić w innych miejscach.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja piję wodę z kranu i uważam, że jest całkiem spoko :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja również :) Korzystam co prawda z filtra, ale to też nie zawsze.

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawy i pomocny tekst ! Zapraszam do mnie http://fitmaledine.blogspot.com/.

    OdpowiedzUsuń
  21. Zależy jeszcze jaka woda z jakiego ujęcia. W Poznaniu kranówka podawana jest w trakcie Maratonu poznańskiego.Prezydent miasta zachęcał do jej picia.

    OdpowiedzUsuń
  22. Quantum Binary Signals

    Get professional trading signals sent to your cell phone daily.

    Follow our signals right now and make up to 270% per day.

    OdpowiedzUsuń