17 kwi 2015

Chrom na odchudzanie – zdrowy, czy niezdrowy


Pytanie, na które, wbrew pozorom łatwo jest odpowiedzieć. Wystarczy zdać sobie tylko sprawę, że są dwa rodzaje chromu. Na trzecim i szóstym stopniu utlenienia. I to ten drugi rodzaj chromu jest szkodliwy.

Chrom reklamowany jest, jako cudowny sposób na niejedzenie słodyczy. Szczególnie polecany dla osób na diecie, które słodkim przekąską nie mogą odmówić. Innymi słowy osobom z brakiem silnej woli, czyli jakiś 99% z nas J

Dlaczego tak pomaga w diecie? Ponieważ pomaga regulować stężenie glukozy we krwi. Znacie to uczucie, gdy po zjedzonym posiłku dałybyście się zabić za kawałek batonika, a jesteście na diecie i stanowczo nie możecie sobie na niego pozwolić.? Jeśli tak, to chrom faktycznie pomógłby Wam w takich chwilach i uczucie dojmującego „głodu słodyczowego” zlikwidował.


Ponadto chrom ma jeszcze jedna inne zalety. Pomaga obniżyć ciśnienie krwi. A jak wiadomo, osoby ze zbyt wysokim BMI często takowe posiadają. Łagodzi bóle głowy, obniża poziom cholesterolu.

Ilość chromu, jaką dziennie powinniśmy przyjmować mieści się w granicach od 30 do 110 miligramów dziennie. I teoretycznie wydawałoby się, że dieta bogata w różnorodne składniki, spokojnie ta ilość zaspokoi. Jednak tak nie jest. Bo chrom ma bardzo niską przyswajalność. I dodatkowo spożywanie w nadmiarze żywności przetworzonej doprowadza do tego, że jego przyswajalność jeszcze bardziej spada.

Chrom znajduje się w jajach, drożdżach, mięsie, pieczywie pełnoziarnistym.

Dlaczego zatem tak często słyszy się, że chrom ma również działanie kancerogenne i zdrowy wcale nie jest? Badania potwierdziły, że chrom na szóstym stopniu utlenienia negatywnie wpływa na nasz organizm. Ma on działanie toksyczne i może powodować raka. Kontakt z tym związkiem maja przede wszystkim osoby mające kontakt ze składnikami zawierającymi duże ilości chromu – jak choćby farby i kleje, spawacze. Powoduje on raka płuc.
Odróżniając, zatem te dwa rodzaje chromu uświadamiamy sobie skąd wzięła się jego zła opinia. I zdecydowanie nie wykluczamy tego pierwiastka z jadłospisu, bo jego działania zdrowotne są nie do podważenia.




8 komentarzy:

  1. Bardzo fajny post ;) Ostatnio wyczytałam własnie o dobroczynnym spożywaniu chromu i przyznam szczerze, że się nad nim zastanawiam, bo uwielbiam słodycze :(

    OdpowiedzUsuń
  2. W wielu tabletkach na odchudzanie jest chrom więc coś w tym musi być ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się ten obrazek "Mity związane z dietą". Chyba powieszę sobie go w pokoju :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj,ciekawy artykuł. Bardzo podoba mi się Twój blog, dlatego dodałem Cię do mojej listy blogów pod adresem firkat.pl
    Zajrzyj jeżeli masz ochotę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze lubie mit gotowane/pieczone ziemniaki są niezdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny wpis, a najbardziej podoba mi się tabelka mitów związanych z dietą:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadza się, że naturalne pożywienie bogate w chrom powinno się jak najbardziej jeść. Co do suplementów odchudzających istnieje wiele mitów, tutaj o nich: http://www.jestemfit.pl/artykuly/suplementy/tabletki-na-odchudzanie-podstawowe-zasady-ich-dzia%C5%82ania

    OdpowiedzUsuń
  8. New Diet Taps into Pioneering Plan to Help Dieters Lose 23 Pounds in Just 21 Days!

    OdpowiedzUsuń