20 lut 2015

I znowu się nie wyspałam…



Sen to zdrowie. Oki, ale ile razy sama siedzę do późnych godzin nocnych, bo pójście do łóżka wydaje mi się stratą czasu, gdy mogłabym jeszcze tyle pasjonujących rzeczy porobić.
Znasz to z autopsji? Niedobrze. Bo  popełniamy błąd.
Po kolejnej z rzędu nieprzespanej nocy zaczynamy nieprawidłowo funkcjonować.



Osoba niewyspana nigdy nie ma ochotę na rozmowę. Ponadto gorzej radzi sobie z rozwiązywaniem najprostszych problemów. Wszystko wynika z tego, że tylko sen pozwala się zregenerować neuronom w korze mózgowej.

Zwalnia się również metabolizm cukrów.  Organizm potrzebuje 40% więcej czasu, zanim poziom cukru się unormuje.

Zmienia się zawartość wody w skórze. Efektem są podkrążone oczy, które staja się suche i piekące.

Niedosypianie nie sprzyja zgrabnej sylwetce. Pomimo wysiłku przez brak snu okazać się może, że twoje kilogramy pozostają na miejscu, a waga stoi jak zaklęta.


Niweluje pozytywne działanie treningu w kwestii zmniejszenia ryzyka zachorowania na nowotwór. Czasami nie warto zarywać nocy, aby wykonać zalecany trening. 

To co, dzisiaj obowiązkowe 7 godzin snu??


5 komentarzy:

  1. Najgorzej że zasnąć mogę dopiero bardzo późno a wstaje rano kompletnie niewyspany. Koszmar

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasem mam niestety problem z zasypianiem.... nie cierpię tego :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tak mam, ale na własne życzenie. Siedzę do pózna, podpieram się nosem, bo jeszcze to muszę zrobić, jeszcze tamto... i usypiam przy kompie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zawsze staram się utrzymywać około 7 godzin na sen. Bardzo ważne jest regularne spanie czego się nie da gdy ma się kilka zmian w pracy.

    OdpowiedzUsuń