18 mar 2014

W łóżku z tabletem





Mój nowy partner ma wymiary 213 na 136 mm, czarną obudowę i jest naprawdę płaski. Uwielbiam zabierać go do łóżka, gdzie przed zaśnięciem sprawdzam emalie, wiadomości ze świata. I wydawałoby się, ze wspólnie spędzamy bardzo przyjemny czas, jednak, gdy już go odłożę, bo dostrzegam na zegarku, że dawno po północy zamiast szybko odpłynąć w marzenia senne, przekręcam się z boku na bok. I tak mija mi godzina, czasami dwie zanim zasnę.
Uczucie mało przyjemne, gdy nie mogę zasnąć nie może równać się z maksymalnym dyskomfortem, gdy o szóstej rano muszę otworzyć oczy i zacząć nowy dzień. 
 Po takiej nocy nie mogę się dobudzić do 10.00. Mam zły humor i jestem tak śpiąca, że najchętniej zwinęłabym się w kłębek i zasnęła gdziekolwiek jestem.
Jednak za nic nie podejrzewałam, że tą moją bezsenność wywołuje tablet, mój nowy partner łóżkowy.
Jak to dobrze, że na tym świecie istnieją ludzie, którzy nawet takimi sprawami się zajmują.
Naukowcy jednoznacznie stwierdzili, ze światło emitujące przez tablet, o mocnej niebieskiej poświacie hamuje wydzielanie melatoniny. Ze względu na to, że jest zbliżone do światła dziennego oszukuje mój mózg, że nie czas udawać się na spoczynek.
I bezsenność gwarantowana.
Zgodnie z ustaleniami, tablet należy odłożyć minimum 2 godziny przed snem. Tyczy się to również laptopów, iPad.
Jak zatem zagospodarować czas przed snem, aby po tablet nie sięgać. Wbrew pozorom łatwo – mogę wziąć przecież długa, gorąca kąpiel, a następnie wrócić do mojego dotychczasowego partnera łóżkowego, który ma, co prawda inne wymiary, ale i tak doskonale się sprawdza…



4 komentarze:

  1. też się zastanawiałam jakiś czas nad tabletem, ale chyba zainwestuję w lepszy telefon :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja swojego tabletu prawie nie używam, pewnie dlatego, że mogę spokojnie zasnąć nim się na nim cokolwiek załaduje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama prawda. Każde ostre światło przed snem może wywołać efekty bezsenności. Podobnie może zadziałać oglądanie telewizji oraz gapienie się w komputer - w takiej sytuacji laptop w łóżku też odpada ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. nawet nie wiedziałam, że winą o długi czas zasypiania mogę obrzucić tablet :O

    OdpowiedzUsuń