16 mar 2014

Kolory zdrowia - warzywa


Jak często jecie warzywa? Ja staram się minimum 2-3 razy dziennie. Nie jest trudno wprowadzić je na stałe do jadłospisu. Na śniadanie wystarczy połączyć serek wiejski z ogórkiem, na obiad zaś rybę z papryką i pieczarkami. Kolacja zaś opierać się może na sałatce z fasolki szparagowej. Zdrowe odżywianie wymaga ich obecności. Co zaś ciekawe, aby dostarczać organizmowi wszystkich niezbędnych mikro i makroelementów wystarczy zwracać uwagę na kolor jedzonych warzyw. Bo to on często warunkuje prozdrowotne właściwości warzyw.



ZIELONY

Ogórki, sałata, kapusta. Bogate w wapń, witaminę A, C i B. Zawierają chlorofil, wspomagający pracę wątroby i jelit. Kwas foliowy zalecany szczególnie kobietom w ciąży, który wpływa na prawidłowy rozwój cewki nerwowej płodu.




CZERWONY

Papryka, pomidor działają odmładzająco i przeciwnowotworowo. Zawierają likopen obniżający poziom cholesterolu. Oraz potas regulujący rytm serca i ciśnienie krwi.




ŻÓŁTY

Zapobiegają chorobom serca, zmniejszają ryzyko chorób oczu.



BIAŁY

Posiadają właściwości moczopędne, rozkurczowe i przeciwzapalne. Bogate w siarkę odpowiadają za poziom właściwych proporcji pomiędzy złym i dobrym cholesterolem.



FIOLETOWY

Opóźniają procesy starzenia. Chronią przed infekcjami. Pomagają zwalczać zapalenia układu pokarmowego i moczowego.



POMARAŃCZOWY

Świetnie wpływają na stan skóry, włosów i paznokci. Chronią przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych.



Samo zdrowie.

Sukcesy i porażki podczas odchudzania

2 komentarze:

  1. Warzywa fajna sprawa, bo można je łączyć z wieloma daniami i jeść solo ;)

    OdpowiedzUsuń