7 gru 2013

Czy osoba gruba może być zdrowa?





I co byście odpowiedzieli na to pytanie. Czy nadwaga i otyłość jest wyznacznikiem słabej kondycji i chorób. Powiem szczerze, że z jednej strony odpowiedziałabym TAK. Przecież tyle się mówi, że otyłość prowadzi do chorób serca, układu krążenia. 


Ale przecież z drugiej strony znam naprawdę dużo osób, które mają nadwagę, a może już nawet pierwszy stopień otyłości, a kondycji pozazdrościłby im niejeden chudzielec. Mało tego wyniki badań są u nich w normie i nawet cholesterol trzyma się w ryzach.
Jednak analiza przeprowadzona na grupie 60 tyś osób mówi jednoznacznie, ze osoby grube zdrowe nie są.
Jeżeli nawet na dzień dzisiejszy ktoś ze sporą nadwagą jest okazem zdrowia, to już za rok, może zacząć borykać się ze sporymi problemami natury zdrowotnej. Organizm na dłuższą metę nie radzi sobie ze zbyt dużą tkanką tłuszczową. Układ kostny dźwiga za nadprogramową liczbę kilogramów, przez co zaczyna szybciej zużywać się. Serca ma trudniejszy transport krwi do komórek. Wątroba, nerki są w nadmierny sposób obciążone. Jednym słowem wszystkie organy osoby otyłej wyrabiają nie 100 a 200% normy. I prędzej czy później doprowadzi to do jednego, do uszkodzenia narządu.
I najprostszym i najskuteczniejszym sposobem, aby temu zapobiec jest schudnąć. Innego rozwiązania nie ma, jeżeli chce się zachować zdrowy organizm.



4 komentarze:

  1. Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć znam osoby, które mimo nadbagażu kilogramów nie mają problemów z kondycją, ale niestety mają problemy zdrowotne z sercem itd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to jeśli mają problemy zdrowotne to znaczy, że nie są zdrowe = da się jednoznacznie odpowiedzieć. Rozumiem o co Ci chodzi, ale myślę, że nadmiar tkanki tłuszczowej w każdym wypadku się źle kończy, w końcu zacznie szkodzić.

      Usuń
  2. Osobiście uważam, że przy nadwadze jeszcze można być zdrowym. Z kolei już przy otyłości wszystko jest loterią. Być może przez pewien czas można być osobą zdrową. Jednakże jak to się mawia: "dopóki dzban wodę nosi, dopóty się ucho nie urwie"

    OdpowiedzUsuń
  3. od dziecinstwa slucham tego, jakie choroby mnie czekaja, jesli nie bede chuda. i powiem wam cos, wiecej klopotow mam z powodu tych waszch cholernych diet odchudzajacych, niz z powodu nadwagi! zawsze, czy jak mialam 40 kilo nadwagi czy jak mam teraz 20, mialam idealne wyniki i doskonale samopoczucie, no moze przy tej zaawansowanej otylosci bylo mi ciezko podczas wysilku fizycznego, ale teraz czuje sie idealnie. mimo to wciaz slysze, ze jestem gruba i zaraz to lub tamto mi wysiadzie. mam ponad 40 lat, moje chude kolezanki zdazyly juz sie leczyc na tysiace chorob, a ja mam idealny cholesterol i zadnych problemow z sercem. nigdy nie jadlam fastfoodow ani innych smieci, nie jadlam kosmicznych ilosci, moze troche zbyt wiele slodyczy, zbyt malo ruchu, ale powiem wam cos. zycze wam takiego zdrowia jak ja mam.

    OdpowiedzUsuń