14 gru 2013

Czosnek a zdrowie




Czosnek to jeden z moich ulubionych dodatków do mięs. Uwielbiam stosować go podczas gotowania, pieczenia. Jest zdecydowanie moim faworytem. I o tym, że jest zdrowy wiedziałam nie od dziś, ale jakoś do tej pory nie wpadło mi do głowy, aby zajadać się nim na surowo. Czasami, w dzieciństwie pamiętam, że podczas przeziębień mama podawała nam kanapki z czosnkiem, jednak jakoś jego surowa forma nigdy nie zadomowiła się na stale w moim jadłospisie.
A to błąd, bo jeżeli hasło „żyj-zdrowo” nie ma być tylko nazwą mojego bloga, a rutyną codzienną to surowy czosnek, czym prędzej powinien stać się jednym z podstawowych składników mojej diety.
 
Do czego zatem jest zdolny czosnek? 

Zdziwicie się zapewne, ale pomaga nie tylko w stanach grypy i przeziębienia, jako środek bakteriobójczy.

Czosnek dodatkowo chroni przed nowotworem jelita grubego oraz rakiem płuc. Okey ja papierosów nie palę, to ryzyko wystąpienia u mnie raka płuc nie jest aż tak duże. Jednak Drogi czytelniku, jeśli jesteś palaczem, to, czym prędzej nauczyć się jeść surowe ząbki czosnku, ponieważ prawdopodobieństwo zachorowania na raka płuc obniży się aż o 30%. To strasznie dużo. A jeżeli nie odpowiada ci nieprzyjemny zapach z ust wydobywający się po zjedzeniu go, no to przecież nie oszukuj się. Po papierosach wcale nie masz przyjemniejszego oddechu. Proponuję, zatem szybko zaopatrzyć się w ten cud natury.

Ale, ale, czosnek powinien się znaleźć nie tylko w diecie palaczy. Przecież obniża on również ryzyko pojawienia się zawałów i udarów. Czy zatem warto po niego sięgać? Zdecydowanie tak. Tylko pamiętajcie. Najbardziej skuteczna forma to ta nieprzetworzona, ponieważ zawiera dużo przeciwutleniaczy. Zacznijcie, zatem serwować sobie czosnek do kanapek.

Czas zacząć eksperymenty w kuchni i sprawdzić, jakie towarzystwo czosnek lubi najbardziej. Jakie kanapki z czosnkiem polecacie? A może surowy czosnek dodajecie do innych dań? 



12 komentarzy:

  1. Ja lubię kanapki z masłem prawdziwym, czosnkiem i odrobiną soli.. Jem sobie jak nie mam w planach spotykać się z chłopakiem :D
    Znam ciekawostkę- rozgryzienie paru goździków pomaga pozbyć się czosnkowego oddechu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kanapka, albo bułeczka z rozstartym posolonym czosnkeim i posmarowana miodem.

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam czosnek <3 mogłabym dodawać do wszystkiego

    OdpowiedzUsuń
  4. Dokładnie dla mnie czosnek jest najlepszy...do wszystkiego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie chcę by zabrzmiało to niegrzecznie, ale mięso ni ma nic wspólnego ze zdrowiem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię smak i aromat czosnku, ale chyba nikt jeszcze nie wymyślił sposobu, który naprawdę działa na usunięcie nieprzyjemnego zapachu, który potem wydobywa się z naszego ciała. Zjedzony na noc powoduje, że w sypialni wisi ciężki zapach. Jak tu jeść czosnek, kiedy się pracuje z ludźmi?...

    OdpowiedzUsuń
  7. I'd have to settle with you on this. Which is not something I typically do! I really like reading a post that will make people think. Also, thanks for allowing me to speak my mind!
    Hand ball Games

    OdpowiedzUsuń
  8. Od małego babcia dawała mi co rano kromkę chleba z masłem i czosnkiem, uwielbiam go w takiej postaci:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czosnek to naturalny antybiotyk bardzo dużo go używam w kuchni,sprawdza się jakonaturalny lek w przypadku problemów z gardłem.Pół ząbka czosnku ssię co dwie godziny i stan zapalny gaedła znika Polecam

    OdpowiedzUsuń
  10. Żucie kawałka natki pietruszki skutecznie usuwa nadmiar odoru z ust po zdjedzeniu czosnku. Sprawdzone! A co najważniejsze czosnek je się z osobą, którą mogą być igraszki, bo jak wzajemnie śmierdzimy to już tak nam nie przeszkadza. xD

    OdpowiedzUsuń
  11. New Diet Taps into Innovative Concept to Help Dieters Get Rid Of 20 Pounds within Only 21 Days!

    OdpowiedzUsuń