22 lip 2013

Borówka amerykańska i zdrowe odżywianie




Muszę się przyznać, ze parę dni temu pierwszy raz posmakowałam borówki amerykańskiej. Do tej pory nigdy się na nią nie skusiłam, wychodząc z założenia, ze przecież mogę wybrać się do lasu i nazbierać sobie jagód. Myślałam, że skoro są bardzo podobne z wyglądu to i ich smak jest zbliżony. Jednak jak okazało się byłam w błędzie. A borówkowe smaki opanowały moje zmysły i dlatego też postanowiłam poszerzyć swoją wiedzę na temat borówek.
A oto kilka ciekawostek, które znalazłam na ich temat:



·        Stolicą borówki amerykańskiej jest Ameryka Południowej,
·        Indianie wierzyli, ze borówka została zesłana im przez Wielkiego Ducha i otoczyli ją szczególną opieką,
·        Występowała za czasów dinozaurów i 65 milionów lat temu stanowiła ona dodatek do ich menu,
·        W Europie traktowana jest, jako owoc deserowy i spożywana jest głownie na surowo, Ameryka słynie z przetwarzania borówki na marmolady i dżemy,
·      Jest skarbnicą witamin i mikroelementów – witaminy B1,B2, PP, C, A, Wapno, Fosfor, Żelazo
·        Posiada wysokie właściwości antyoksydacyjne,
·        Nie powinno zabraknąć jej w Twoim menu, jeżeli długo siedzisz przed komputerem. Doskonale działa na wzrok – poprawia mikrokrążenie w gałkach ocznych, zwiększa przepływ krwi w siatkówce,
·        Obniża wysokie ciśnienie krwi – zmniejsza tym samym ryzyko zawału i udaru mózgu,
·        Chroni układ moczowy przed infekcjami,
·        Zawiera kwas foliowy, który przeciwdziała wadom rozwojowym układu nerwowego u noworodka – zalecana jest, zatem kobietom w ciąży,
·        Obniża poziom cholesterolu we krwi,
·        Jest niskokaloryczna 100 gram borówki dostarcza zaledwie 62 kcal,
·        Zwalnia procesy starzenia – poprawia koncentrację i fizyczną sprawność,
·      Poprawia funkcjonowanie układu nerwowego - chroni komórki nerwowe przed stresem,
·        Poprawia wygląd skóry, jedząc borówki dłużej zachowamy młodość,




Sama zaskoczona byłam, jak zdrowy jest to owoc. Zalecany zarówno dla osób starczych, młodych - długo pracujący przed komputerem, kierowców, kobiet w ciąży. Gwarantuje, że następnym razem będąc w sklepie sięgnę ponownie po borówkę amerykańska, bo jak się okazuje, niedużo jest owoców, które są wstanie przebić jej prozdrowotne właściwości.
Zresztą czemu sie dziwić, wystarczy wrócić pamiecią do kreskówki "Gumisie". Przecież po wypiciu soku z Gumi-jagód nabierały one niesamowitych zdolności wyskokowych... 







11 komentarzy:

  1. No to już wiem,z czego zrobię sobie jutro deser na podwieczorek ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. borówki uwielbiam, w tym roku posadziłam kilka krzaków i od 2 tygodni zajadam

    OdpowiedzUsuń
  3. o a ja nie wiem czy je w ogóle kiedykolwiek jadłam ;p zapraszam również do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam jagody :) czy to tylko jagody zmiksowałaś w tej szklaneczce czy coś jeszcze dodawałaś?

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię jagody:)
    Zapraszam na konkurs, do wygrania Miętowa Geneva;)
    http://agathevanilla.blogspot.com/2013/07/mietowa-geneva-do-wygrania.html

    OdpowiedzUsuń
  6. o właściwościach tego owocu już dawno wiedziałam;) ale dobrze odświeżyć sobie informacje :D najbardziej lubi zmiksowane z maliną i jogurtem;)

    OdpowiedzUsuń
  7. tak lubię bardzo borówki ale najlepsze są te nasze polskie prosto z lasu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Borówki amerykańskie są pyszne!
    Zapraszam -> http://podanenatalerzu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Borówka amerykańska jest genialna! Jak dla mnie lepsza w smaku od jagód :) W sezonie kupuję bardzo często i podjadam zamiast niezdrowych przekąsek ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj tak, borówki są świetne. Sama przez wzgląd na siedzenie przy komputerze i małą wadę, ale jednak wadę (-1) wzroku w sezonie jem je świeże, a wiosną, jesienią i zimą kupuję tabletki z borówką. Co prawda nie zauważyłam po niej zmian na twarzy, ale mam nadzieję, że na oczy działa. ;) lody z sokiem i przetartą borówką są wyśmienite. :) serdecznie zapraszam do siebie, może znajdziesz coś co Cię zainteresuje? ;) www.dziewczynkabezzapalek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Mó roczny synek zajada się borówkami aż mu się uszy trzęsą :D Dzień bez borówki to dzień stracony :D

    OdpowiedzUsuń