4 kwi 2013

Skuteczne rzucanie palenia







Choć zima za oknem to w każdym z nas budzi się powoli chęć wiosennego przebudzenia. W Internecie poruszany są nad wyraz często tematy związane ze zdrowym trybem życia. Fora grzmią od porad jak schudnąć, poprawić koloryt skóry, nadać włosom blask. Tak, wygląd świadczy o naszym zdrowiu i dobrym samopoczuciu. Ale nawet najlepsze zabiegi odchudzające i upiększające nie pomogą, jeżeli w ręku nadal będziemy trzymać paczkę z papierosami. Ten cichy zabójca, co roku zgarnia ogromne żniwo. W Polsce rocznie umiera 100 tyś osób. 

100 tyś osób – trudno wyobrazić sobie jak wiele jest to istnień ludzkich. To jedna czwarta wszystkich mieszkańców Gdańska. Nie można napisać, że odchodzą oni niezauważalnie. Zarówno w moim jak i waszym najbliższym otoczeniu na pewno w zeszłym roku zmarł ktoś z powodu nałogu tytoniowego.

Osobiście pożegnałam bliską koleżankę mojej mamy. Kobieta, 54 lata. Od diagnozy – rak płuc z przerzutami, o której dowiedziała się we wrześniu do dnia śmieci upłynęły zaledwie 3 miesiące. 3 miesiące męczarni, letargu i próby pogodzenia się z wyrokiem śmierci.
Moja mama często wspomina, że jedną z jej ostatnich próśb było przeżyć jeszcze trzy lat. A miała, dla kogo żyć – zostawiła czwórkę dzieci. Ile straciła odchodząc, jak dużą żałobę pozostawiła po sobie – to mogą wiedzieć tylko najbliżsi.

Jeżeli zatem należysz do grona palaczy, pomyśl, czy chcesz w pewnym momencie stać się cząstką tej 100 tysięcznej statystyki.

Wiem, pewnie uważasz, nie tak łatwo jest rzucić palenia. Kilkakrotnie próbowałem, ale nie potrafię tego zrobić, a może nawet perspektywa własnej śmierci nie przeraża cię na tyle żeby rzucić palenie, ponieważ wychodzisz z założenia, że na coś umrzeć trzeba?

Twoja walka z papierosem nie musi być jednak samotna. Dla wszystkich osób, które chcą rzucić palenie, lub też, które nie chcą tego zrobić, ale z drugiej strony wiedzą jak bardzo papierosy są szkodliwe proponuję przyłączenie się do kompanii antynikotynowej ExSmokers

W pełni darmowy portal, który krok po kroku poprowadzi cię po kolejnych etapach rzucenia palenia – zmotywuje, odkryje twoje największe zmory, ułatwi przebrnąć przez najcięższe dni.

Skuteczność programu jest na bardzo wysokim poziomie – 40% osób, które do niego przystąpiły deklaruje po trzech miesiącach, że zerwały z nałogiem.

A jak wygląda to od strony praktycznej?

Po zarejestrowaniu się do programu ExSmokers wypełniasz krótką ankietę, która kwalifikuje cię, na jakim etapie rzucania palenia jesteś – poczynając od fazy 1 czyli nie mam ochoty rzucić palenia, a kończąc na fazie 5 – nie palę już od jakiegoś czasu. Od tej pory opiekę nad Tobą przejmuje wirtualny trener, który daje wskazówki jak rozstać się z papierosem. Krótkie testy i ankiety ujawnią zarówno Twoje mocne i słabe strony. Poznając lepiej siebie jestes w stanie szybciej rzucić palenie, ponieważ będziesz wiedzieć , co we wcześniejszych próbach stanęło ci na przeszkodzie, oraz jak ominąć kolejnym razem daną przeciwność losu.

Program daje możliwość prowadzenia własnego dziennika oraz porozmawiania na forum z osobami, które znajdują się na takim samym lub podobnym etapie jak Ty. 
A nie od dziś wiadomo, że w grupie siła.

Ponadto co ciekawe możesz mieć do niego mobilny dostęp, czyli korzystać w najbardziej dogodnych dla Ciebie momentach bez żadnych ograniczeń.

Jeżeli zaś nie należysz do nałogowych palaczy to przy najbliższej okazji wspomnij o nim swoim najbliższym, którzy palą. Może dzięki Tobie odmienią swoje życie, przestaną non stop śmierdzieć dymem papierosowym i robić z Ciebie biernego palacza.

Czy muszę cię przekonywać, że warto zrezygnować z uzależnienia od papierosów? Wątpię - sam wiesz, że jak tylko rzucisz palenie zyskasz zdrowie, większą pewność siebie oraz pieniądze na zagraniczną wycieczkę dla całej rodziny.


12 komentarzy:

  1. Cieszę się, że problem mnie nie dotyczy. Niestety coraz więcej osób uzależnia się od tytoniu niszcząc sobie życie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Już się zarejestrowałam! Dziękuję za link :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja palę już z 9 lat, a najgorsze jest to, że wcale nie chcę rzucać, bo po prostu lubię palić. I nikt i nic mnie do tej pory nie przekonało...

    OdpowiedzUsuń
  4. Również jestem niepaląca i jestem z tego dumna! Wole wydać kasę na kremy do cery mieszanej! A co!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem niepaląca i nie mogę zrozumieć ludzi, którzy palą i mówią, że im to się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  6. całe szczęście jestem niepaląca :) zapach papierosów odstrasza mnie sukcesywnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam to nieszczęście, że mieszkam w domu z palaczem, a konkretnie z moją starszą siostrą. Wiele razy zarzekała się, że rzuci, ale do tej pory jej się nie udało. Ostatnio kupiłam jej gumę nicorette - czy ktoś z Was próbował i potwierdzi jej skuteczność? Reklamy są zachęcające - mam nadzieję, że mojej siostrze to pomoże, choć wiem, że chyba jednak ważniejsze jest wsparcie otoczenia w procesie rzucania palenia. Ja ją wspieram! Trzymajcie kciuki!!!

      Usuń
  7. Ja na szczęście nigdy nie paliłam, ale jak widzę ile osób ma z tym problem, to cieszę się, że powstają takie wpisy, gdzie można znaleźć dobre, konkretne porady.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie paliłam i palić nie będę, bo już sam dym mam wrażenie, że mnie zabija.
    By rzucić palenie po prostu trzeba mieć silną wolę i tego chcieć.
    A najważniejsze by po np.6 latach od rzucenia nałogu nie powrócić do niego jak mój tata.

    Zapraszam na stronę o zdrowiu http://aborkowski24.pl/

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie udało się rzucić :) Nie pale już 4 miesiąc i jest super :)

    OdpowiedzUsuń
  10. mojemu ukochanemu się udało! Strasznie się ciesze:D

    OdpowiedzUsuń
  11. http://www.youtube.com/watch?v=hsEhzZZh78o
    Zacznij walczyć z Mafią Farmaceutyczną i jej szczepionkowymi poplecznikami stosując nieszkodliwe i bardzo skuteczne urządzenie zwane zapperem skonstuowanym przez Dr. Huldy Clark lub udoskonaloną wersją o nazwie Biorezonator które niszczą wszystkie chorobotwórcze drobnoustroje w organiżmie za pomocą fali dżwiękowej. nieszkodliwej dla zdrowia ...

    OdpowiedzUsuń