18 kwi 2013

Bóle menstruacyjne – sposoby radzenia sobie z nim




Tylko mały odsetek kobiet może cieszyć się bezbolesnym okresem. Pozostałe kobiety mają mniej szczęścia i gdy tylko pojawia się okres narażone są na nieprzyjemne odczucia, a niektóre wręcz na katusze. 

Odczuwają nie tylko silne skurcze macicy, ale również bóle w odcinku lędźwiowym, które uniemożliwiają im normalne funkcjonowanie. Zdarzają się przypadku tak dużego osłabienia, że kobiety tracą przytomność.


Sama mam łagodne bóle, ale nieraz byłam świadkiem, gdy moja koleżanka, która ma dużo mniej szczęścia musiała iść do lekarza po zastrzyk rozkurczowy, bo nie wytrzymywała bóli menstruacyjnych.

W ciężkich przypadkach każda dziewczyna powinna udać się do ginekologa, bo zbyt duże bóle menstruacyjne mogą być przyczyną poważnej choroby. Mięśniaka lub stanów zapalnych.

Możliwe jest jednak, że ból ten wywołują zmiany hormonalne i zgodnie z opinią wielu lekarzy zaniknąć mogą one dopiero po pierwszym porodzie.
Jednak zawsze są sposoby na złagodzenie dolegliwości. Pierwszy z nich to odpoczynek. Nic tak dobrze nie działa jak poleżeć dwie, trzy godziny. Dodatkowo pomóc mogą środki przeciwbólowe oraz ciepłe okłady na brzuch.

W czasie okresu warto ograniczyć aktywność ruchową. W pierwsze dni nie powinno wykonywać się zbyt intensywnych treningów.
Możemy jednak spokojnie odprężyć się przy joga, która w te dni jest wręcz wskazana.
Wiele osób poleca też napary z rumianku i melisy.

Wielu ginekologów podkreśla, że w czasie okresu kobiety nie powinny spożywać kofeiny, 
która wzmaga dolegliwości. Zatem przez te 3-4 dni zabroniona jest kawa, coco-cola.

Sposobów jest wiele. Każda z nas może preferować inny. Jednak najważniejszy jest skutek – czyli, żeby przestało boleć. A to nie aż tak ciężko uzyskać.

A wy macie jakieś sprawdzone sposoby na radzenie sobie z bólem?





9 komentarzy:

  1. Dziękuję za ten artykuł :) dla mnie pierwszy dzień okresu to jest dramat po prostu ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat mnie dziś dopadł ten dzień i jak znalazł -artykuł. Ja zawsze używam termoforku ciepłego i leżakuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. właśnie to przeżywam, dzięki za rady :)
    jeśli masz ochotę zapraszam do mnie na Wielką Wyprzedaż Wiosenną :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Termofor mam nie raz pod ręką podczas tych dni. Ale na odstawienie kofeiny bym nie wpadła. Osobiście wolę iść pobiegać niż siedzieć w domu, bo wtedy o tym tyle nie myślę i jakoś lepiej znoszę ból.

    OdpowiedzUsuń
  5. dla mnie jedynym i dobrym sposobem są tabletki antykoncepcyjne. Niestety przy takich ostrych bólach jakie ja mam - prawie żadne rozkurczowe tabletki nie pomagały, a zdarzyło mi się nawet wymiotować podczas miesiączki;/

    OdpowiedzUsuń
  6. No tak, ale drogie Panie, pamiętajmy że ów ból to część naszej natury kobiecej i tak naprawdę jest on "składnikiem" naszego organizmu. Nie mówię o skrajnych sytuacjach, ale o tym co każda kobieta odczuwa przez kilka dni w miesiącu. Jeśli jesteśmy w stanie funkcjonować podczas trwania bólów men. to radzę nie sięgać po leki. W przeciwnym razie nasz ogranizm się do nich przyzywczaja i przyjdzie taki moment, w którym niestety nie będą nam pomagać.

    OdpowiedzUsuń
  7. bywało tak że wymiotowałam podczas okresu z bólu ;/

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja mam nieco inne spostrzeżenia. Mój organizm traktuje trening w trakcie jak ulgę. Fakt nie jestem w stanie ćwiczyć z taką intensywnościa jak zazwyczaj, ale widze, ze odkąd nie prawię sobie wymówek i nie pomijam ćwiczeń, to ból prawie nie występuje, a do tej pory był bardzo dokuczliwy. I to bardzo. Czasami nie mogłam ustać w pionie. Mogłam przeleżeć cały dzień zwinięta w kłębek.

    Chyba po prostu każda z nas ma inne potrzeby w te dni i każda musi sama siebie poznać.

    I również polecam termofor na noc.

    OdpowiedzUsuń
  9. Silne bóle podczas miesiączki sa objawem endometriozy poważnej i nieuleczalnej choroby na którą choruję . Moimi metodami są picie ziół melisy , skrzypu , jasnoty i przetacznika oraz naświetlanie macicy lampą bioptron

    OdpowiedzUsuń