3 lut 2013

Hula-hop – jak kręcić i ciekawostki



Pamiętacie moje 14-dniowe wyzwanie z hula-hopem. Niestety musiałam je przerwać. Dopadła mnie grypa. Praktycznie 5 dni wyciętych z kalendarza. Ale dzisiaj czuje się już znacznie lepiej i od jutra wracam do zabawy z hula hopem.
Wiele z Was pisze, że chętnie poćwiczyłoby z hula-hopem, ale nie wie jak nim kręcić.

 
To naprawdę nic trudnego. Średnio można nauczyć się kręcić hula-hopem w ciągu godziny. Wystarczy trochę wytrwałości w schylaniu się po upadające kółko. Żeby ułatwić sobie naukę powinniśmy zaopatrzyć się w kółko o większej średnicy i masie. Stosując takie hula-hop łatwiej będzie nam utrzymać je w ruchu, ponieważ obraca się ono wolniej.
Zatem bądź cierpliwa i próbuj i jeszcze raz próbuj. A jedno jest pewne. Jak już raz załapiesz to nie stracisz tej umiejętności nigdy. To jak z jazdą na rowerze.

Kilka ciekawostek dotyczących hula-hop:


·    W ciągu 10 minutowego treningu można spalić 100 kcal, zatem 60 minutowy trening to aż 600 spalonych kalorii, realnie jednak rzecz ujmując liczba spalonych kalorii może wymieść od 400-600 kcal. Dlaczego się tak dzieje, nasz organizm przez pierwsze 10 minut spala najwięcej, następnie powoli zwalnia tempo,

·    Poprawia równowagę i prostuje sylwetkę. Jest to idealnie ćwiczenie dla osób, które mają problemy z garbieniem się. Hula-hop wymusza wyprostowanie sylwetki, systematycznie ćwiczenia odzwyczajają od garbienia się.

·         To idealne ćwiczenie niezależnie od tego czy masz 13 –lat, czy 73 lata.

·         Jak mało, które ćwiczenie rzeźbi talię, staje się ona szczupła i gibka,

·         Dodatkowo oddziałuje na mięśnie bioder, pośladków i pleców,

·         Systematyczne ćwiczenia zwalczają cellulit, ujędrniają skórę.

Tak jak pisałam w poprzednim poście spróbowałam Hoopnotica. Przez 10 minut wygibasów nieziemsko się zmęczyłam, nie wykonałam nawet 1/3 tego, co było prezentowane na filmie. Ale i tak świetnie się bawiłam.





4 komentarze:

  1. tak właśnie ja miałam kupiłam hula-hop i leży ponieważ nie potrafię utrzymać go na bioderkach ;c

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam hula hop, ale już tak się zapuściłam, że z kręcenia nici a kiedyś wygrywałam podwórkowe konkursy w kręceniu... :/

    OdpowiedzUsuń
  3. po urodzinach jak dostanę kasę mam zamiar kupić sobie hula hop :) jestem ciekawa efektów. Życzę powodzenia i zapraszam do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. tłuszcz spalamy dopiero po 30 minutach ćwiczeń :/

    OdpowiedzUsuń