16 lut 2013

Dieta – płaski brzuch



Wiedziałyście, że jest nawet tego typu dieta? Ja dowiedziałam się niedawno. I jak nazwa wskazuje, po przeprowadzeniu tej diety ma się płaski brzuch. 
Nie zgadza się Wam coś? To tak samo jak mi. 

Już założenia tej diety wydają się bezsensowne. Ponieważ nie ma czegoś takiego jak miejscowe spalanie tkanki tłuszczowej. Dieta to nie może, zatem zlikwidować wałków na brzuchu, a zostawić tkankę tłuszczową na pozostałych częściach ciała. Jest to absurd.

Ale zanim całkowicie ja przekreślimy, sprawdźmy, co oferuje. Zatem w trakcie tej diety, która trwa 32 dni należy spożyć 4 posiłki dziennie po 400 kcal. Jest, zatem dużo mniej restrykcyjna niż opisana kiedyś przeze mnie dieta kopenhaska

Można spożywać owoce, warzywa. Zatem jest dużo smaczniejsza niż dieta słoiczkowa, czy Cambridge. Jednak, nie oznacz to, ze w trakcie tej diety możemy jeść wszystko. Ograniczamy znacznie spożycie węglowodanów i tłuszczy. Dieta opiera się przede wszystkim na połączeniu białka z warzywami. Oraz wypijaniu znacznej ilości wody, w celu oczyszczenia nerek. 
Przypomina mi trochę dietę Dukana. Podobno jednak porównanie to jest błędne, bo jej sekretem są jedno-nienasycone kwasy tłuszczowe, które umożliwiają szybsze spalanie tkanki tłuszczowej. Tłuszcze te spożywa się w postaci oliwy z oliwek, awokado, orzechów, słonecznika. Podobno przez te 32 dni schudnąć można 6-10 kg. To dość sporo, ale osobiście uważam, że autorka tej diety Ameryki nie odkryła. Od dawna wiadomo, że zdrowo jest spożywać kwasy tłuszczowe jedno-nasycone. Dodajmy do tego warzywa, owoce i białko. Wszystko ograniczmy do 1600 kcal, aby się nie przejadać i mamy dietę cud.

Moja subiektywna opinia – nie masz szans na płaski brzuch stosując tylko dietę i nie wprowadzając aktywności fizycznej. Jak zresztą wyglądałoby takie ciało, bez wyrobionych mięśni? Na pewno nie tak.







8 komentarzy:

  1. Wydaje mi się, że dieta która narzuca jakieś ograniczenie kcal raczej nie ma sensu, bo każdy ma inne zapotrzebowanie szczególnie w przypadku, gdy uprawiamy sport.

    OdpowiedzUsuń
  2. dla mnie te wszystkie wspaniale diety maja dzialac glownie na nasze portfele;/

    OdpowiedzUsuń
  3. W przypadku jakichkolwiek diet moim zdaniem warto kierować się tylko ogólnymi wskazówkami + dużo ruchu, bo nie wiem, kto ma czas i cierpliwość do liczenia kalorii i ważenia wszystkiego, co się je, tym bardziej, że większość kobiet mieszka z rodziną, mężem, partnerem, może dziećmi i chyba niewykonalnym jest takie wyliczenie co się zjadło i ile to miało kalorii ;/ W sumie nawet gdy mieszkałam sama i gotowałam tylko dla siebie nie byłam w stanie na dłuższą metę kontrolować swojej diety co do kalorii.

    OdpowiedzUsuń
  4. Też kiedyś trafiłam na tą dietę i jakoś nie przpadła mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się chyba nie bardzo jest możliwe spalić kalorie tylko w jednym miejscu za pomocą diety. Prawda jest całkiem prosta :) Jak się nie poruszasz troszkę to brzuch nie będzie idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Najlepsza jest dieta i poranne bieganie / rozciąganie! :)

    W kilka miesięcy zrzuciłam prawie 20kg!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. kazda dieta to ODCHUDZANIE PORTFELA. Nigdy nie odchiudzicie sie jak bedziecie ZARLY te slodkie jogurty, pily soki itp. W kazdym nawet "lajt"jest duzo kalori TUCZACYCH>Kto wierzy wte niskokaloryczne cuda to najwiekszy GLUPEK tego swiata. Mniej ZRYJ skoro jestesgruba i masz problemy ztym tyciem. I FINITO

    OdpowiedzUsuń
  8. New Diet Taps into Pioneering Idea to Help Dieters LOSE 15 Pounds within Only 21 Days!

    OdpowiedzUsuń