16 lis 2012

Hula Hop – spalać kalorie bawiąc się jak mała dziewczynka



Moja historia z hula hoopem sięga dziejów sprzed ciąży. Swego czasu intensywnie kręciłam, lecz o efektach ciężko jest mi napisać, ponieważ nigdy się nie zmierzyłam. Ale talię miałam wąską i fałd tłuszczu na pewno tylu nie było. Teraz, gdy dążę do uzyskania 60 cm w pasie wydaje mi się powrót do tego ćwiczenia sensownym rozwiązaniem. Po skończeniu 6 Weidera zrobię sobie przerwę przed nastaną sesją, którą wypełnię właśnie hula Hoopem.

Posiedziałam trochę w Internecie i poczytałam komentarze dziewczyn, które kręcą od dłuższego czasu. Efekty są różne. Jedne piszą, ze straciły kilka centymetrów w tali i biodrach, inne, że pomimo intensywnego treningu dalej mają w pasie tyle ile miały.

Zauważyłam, że im bardziej otyłe osoby kręciły hula Hoopem, tym trudniej było im zrzucić niechciane centymetry. Może nie trzymały się diety, a może osobom z bardzo dużą otyłością ciężej uzyskać wymarzone efekty. Nie wiem.

Fakty jednak mówią, że podczas 30 minutowego treningu traci się 200 kcal. To sporo. Porównać można to z aerobikiem lub powolnym biegiem. 

 
Oczywiście na szybkość spalania tkanki tłuszczowej wpływa również rodzaj hula hoop. Jeżeli zaopatrzymy się w hula hoop w sklepie z zabawkami, to na efekty możemy trochę poczekać. Plastikowe hula hoop jest lekkie, zatem łatwiej nim obracać i mniej Intensywny trening prowadzimy. Dziewczyny, które nie miały możliwości zakupić sobie fachowego hula hoop radziły sobie same z problemem. Plastikową rurkę wypełniały ryżem lub kaszą. Jedna z forumowiczek opisała, ze do swojego hula Hoop wsypała ponad kilogram ryżu. Zatem obciążenie odpowiednie.

Co do średnicy. Trening powinno zaczynać się z hula hoopem o większej średnicy. Podobno jednak hula hoop o średnicy powyżej metra wybierać powinny osoby o wzroście ponad 175. Jeśli zatem jesteś niższa zalecana jest średnica do metra.

Gdy już zabawa z hula hoop nie będzie przynosiła nam żadnego problemu należy zmienić kółko na takie o mniejszej średnicy. Wielu trenerów podkreśla, że im mniejsza średnica tym bardziej nasze ciało musi się napracować, aby utrzymać kółko w ruchu. Zatem większą ilość kalorii spalamy.

Nie pozostaje nic innego jak zacząć kręcić intensywnie bioderkami. :)

I jeszcze krótki filmik - co można zdziałać z hula-hoopem







10 komentarzy:

  1. Kupiłam! Miałam plan! Chciałam! Bardzo chciałam!
    Ale się nie nauczyłam :/
    Kręcenie mi nie wychodziło...Nie wiem jak robiłam to w dzieciństwie ale teraz mi nie wychodzi :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Kupiłam niedawno, rewelacja i fajna zabawa :D Ale na razie leczę się z siniaków, bo kupiłam takie z masażerem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam za około 80 zł z magnetycznymi kulkami i masażem, od kilu dni posiadam, więc daje koc na brzuch i roche do spodni i próbuję, już mi nawet spoko wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze lubiłam zabawę z kula hopem!

    OdpowiedzUsuń
  5. zamierzam sobie kupić hula hop i hulapowywać :D haha zapraszam do siebie i zostaw ślad po sobie dosiegnac-marzen.blogspot.com :) z góry dziekuje :*

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja hula hoop uwielbiam i nie przestaję kręcić! Zgadzam się z Twoim wpisem :) nie zgadzam się tylko z tym, że lekkie lżej kręcić, wprost przeciwnie. Im cięższe kółko tym łatwiej utrzymać je w ruchu. Polecam wszystkim kręcenie wokół ramion i na klatce piersiowej, to dopiero wyciska siódme poty, zwłaszcza na początku :) Nie polecam masażerów, bo nie wierzę, że odchudzają skuteczniej niż regularne kręcenie zwykłym kółkiem. A można sobie krzywdę zrobić. (A tutaj o moich początkach... http://www.hulajdusza.eu/moje-pierwsze/)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też miałam problem z bólem od tych wypustek więc je poprostu wyjęłam :) Wolałam w ten sposób niż odstawić w kąt i nie robić nic :) Kręcę jak najdłużej się da :) Efekty zajefajne :) Na wszystko jest sposób :D

    OdpowiedzUsuń
  8. ciało się szybko przyzwyczaja do masażerów. ja nawet jak zaczynam kręcić po dłuższym czasie to siniaki się już nie robią. troche boli na początku ale tylko przez pierwszy tydzień, później już kręci się jak zwykłym :)

    OdpowiedzUsuń
  9. New Diet Taps into Revolutionary Plan to Help Dieters Lose 20 Pounds within Just 21 Days!

    OdpowiedzUsuń