5 paź 2012

8 powodów, dla których należy jeść jabłka na diecie


W okresie jesienno- zimowym nie ma bardziej wartościowego owoców niż nasze rodzinne jabłka. Są one nie tylko pyszne, ale i zdrowe. Przekonajcie się, dlaczego.


1.    Obniżają cholesterol – jabłka są niezastąpionym źródłem błonnika. Jedno, średniej wielkości jabłko zawiera 4 gramy błonnika, który blokuje wchłanianie i magazynowanie cholesterolu.



2.    Są sycącą przekąską – To również między innymi zasługa błonnika. Po zjedzeniu jabłka czujemy się nasyceni, ponieważ nasz organizm potrzebuje więcej czasu na strawienie wszystkich składników w nim zawartych.  Ponadto jest to przekąska niskokaloryczna. Jabłko zawiera przeciętnie 90 kcal.




3.    Mają właściwości odchudzające – niedużo osób zdaje sobie sprawę, że jabłka przyśpieszają spalanie kalorii. Związki zawarte w skórce jabłka stymulują procesy trawienne, innymi słowy pobudzają przemianę materii.



4.    W pozytywny sposób oddziałują na układ oddechowy – jabłka pomagają nam oddychać. Wystarczy spożywać zaledwie pięć lub sześć jabłek tygodniowo, aby poprawić funkcjonowanie płuc. Wpływ maja na to przeciwutleniacze zawarte w jabłkach.



5.    Wzmacniają układ odpornościowy – wszystko dzięki temu, że są doskonałym źródłem witaminy C,



6.    Przeciwdziałają powstaniu chorób nowotworowych – wiele badań wykazało, że jabłka zapobiegają powstaniu nowotworu wątroby, piersi, jelita grubego,



7.    Obniżają ryzyko cukrzycy – Osoby spożywające jabłka są w mniejszym stopniu narażone na zachorowanie na cukrzycę stopnia II,



8.    Korzystnie wpływają na mózg – poprawiają pamięć, chronią przed wystąpienia choroby Alzheimera.


Innymi słowy to wszechstronny owoc. Korzystnie wpływające zarówno na naszą sylwetkę jak i zdrowie. Jeżeli zatem dewiza „żyj zdrowo” towarzyszy nam każdego dnia, to w naszym menu nie powinno zabraknąć jabłek. 













5 komentarzy:

  1. zdecydowanie częściej powinnam jeść jabłka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. sama nie wiem, ja po nich jestem jeszcze bardziej głodna niż byłam

    OdpowiedzUsuń
  3. muszę zacząć jeść więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmm.. byle z umiarem, bo jednak jabłka mają dużo cukru ;)

    OdpowiedzUsuń