25 wrz 2012

Czy wy też macie problem z doborem stanika?


Wydawałoby się, że nie ma nic prostszego niż kupno stanika. Idąc do sklepu zwracamy oczywiście w pierwszej kolejności uwagę na jego wygląd. Później staramy się dobrać rozmiar. I tu pojawia się problem, bo większość z nas dobiera go w nieodpowiedni sposób.

Przeważnie zwracamy uwagę tylko na miseczkę, żeby w odpowiedni sposób podtrzymywała biust. 

Jednak nawet dobrze dobrana miseczka nie przyniesie upragnionego komfortu, gdy obwód jest niewłaściwy.


Zbyt luźny lub ciasny doprowadza do wbijania się ramiączek w ramie, podjeżdżanie stanika do góry. Mało tego, podczas jego noszenia możemy czuć nie tylko dyskomfort, ale i ból. Ponadto, gdy piersi leżą na skórze mogą porobić się odparzenia.

Gdzieś przeczytałam też, że nieodpowiedni dobrany stanik może być odpowiedzialny za powstanie raka piersi, o którym pisałam w tym poście.

Nie wspominając już o wyglądzie sylwetki, kiedy to biust traci kształt.

Zasady doboru odpowiedniego stanika są następujące:

 - obwód stanika musi być ścisły. Tak, aby się nie przesuwał – ma być z tyłu na tym samym poziomie, co z przodu, nie może podjeżdżać do góry,

- miseczka musi ładnie przylegać do biustu, nie może odstawać od ciała, ani też zgniatać biust,

 - zasada, że im grubsza miseczka tym większy biust nie sprawdzi się, jeżeli zamiast ładnie go kształtować będzie go zgniatać, rozlewać na boki lub wysuwać górą,

 - fiszbiny nie mogą uciskać biustu i powinny znajdować się pod piersiami, 

- panie o bardziej okrągłych kształtach nie powinny kupować biustonoszy o cienkich ramiączkach, ponieważ nie będą one w stanie podtrzymać dużego biustu i będą wrzynać się w ramiona. Ponadto grubsze ramiączka odciążają kręgosłup.

Co ciekawe, przy właściwym dobranym staniku piersi robią się ładniejsze? Biust się zaokrągla, ujędrnia i dobrze układa, mało tego po 3-4 tygodniach może się nawet powiększyć.

Kilka ciekawych zdjęć staników:










6 komentarzy:

  1. Ja zawsze miałam z tym problem dlatego ostatnio zaczęłam kupować tylko u brafitterki i jestem bardzo zadowolona. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie mam problemu z doborem stanika ale z zakupem odpowiedniego rozmiaru już tak :) bardzo mało sklepów posiada w swoim asortymencie te z obwodem 65 :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze powiedziawszy dawniej miałam problem z doborem odpowiedniego rozmiaru. Dopiero kiedy zaczęłam kupować biustonosze w sieciówkach (New Yorker, H&M), czuję się w nich naprawdę wygodnie :) I przy okazji bardzo mi się podobają, nie są takie zwyczajne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten ostatni z dłońmi przypadł mi do gustu :D Ja wiem jak dobrać stanik dla siebie, problem w tym, że rozmiar który potrzebuję należy do nietypowych (czytaj - trudno dostępnych):)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej ;)
    właśnie założyłam bloga o podobnej tematyce - coś o odchudzaniu, coś o sporcie, a przede wszystkim coś o zdrowiu ;)
    werbuję ludzi, więc jeśli będziesz mieć chwilę to zajrzyj:
    http://make-every-move-count.blogspot.com/

    zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Staniki Triumfa dobrze na mnie leżą i chyba tylko one.

    OdpowiedzUsuń