5 sie 2012

Twój Błonnik – zdrowa chrupiąca przekąska


Kolejny produkt, który ocenię reklamowany jest, jako zdrowa chrupiąca przekąska. I ta reklama szczególnie zachęciła mnie do jego zakupu, ponieważ jest naprawdę niedużo tego typu produktów na rynku, a chętnie znalazłabym zamiennik słodyczy lub chipsów, którym mogłabym się zajadać przed telewizorem.



O tym jak ważny jest błonnik w diecie pisałam tu. Zatem każdy środek spożywczy zawierający dużo błonnik jest u mnie mile widziany.

Nazwa: Twój Błonnik & jogurt
Producent: SAWEX Sp. z o.o., ul. Wiertnicza 70, 02-952 Warszawa
Cena: około 8 zł
Masa netto: 300 g
Ocena: 4,5/6

Jak go oceniam? Bardzo pozytywnie. Mile zaskoczył mnie zarówno kształt, który jest podłużny jak i smak, gdzie na pierwszy plan wysuwa się nuta cynamonu. Opakowanie jest dość dużej wielkości, rozczarowałam się, gdy w środku zobaczyłam tylko niewielki plastikowy woreczek o pojemności 300 gram. Typowy chwyt marketingowy, dzięki któremu klient ma szybciej dostrzec produkt na półce. 



Zawartość błonnika w przeliczeniu na 100 gram produktu wynosi 12,5 gram, zatem aby pokryć dzienne zapotrzebowanie na błonnik, które wynosi 30 gram trzeba zjeść jednorazowo prawie całe opakowanie tej przekąski. Tego zdecydowanie nie radzę, bo choć produkt jest smaczny, to niestety jest również dosładzany. Zjedzenie 300 gram tego produktu dostarczy nam aż 1224 kcal


Za dużo jak na przekąskę pomiędzy posiłkami. 

Ewidentnie zdjęcie umieszczone na opakowaniu może wprowadzić w błąd. Talia na pewno nie będzie coraz węższa, jeżeli będziemy objadać się tym środkiem spożywczym.

Jednorazowo można zjeść około 30 gram produktu, a źródła błonnika pokarmowego niestety należy poszukać w innych produktach. 30 gram dostarczy nam około 122 kcal.


 Jakkolwiek, jako przekąskę pomiędzy posiłkami polecam, w niezbyt dużej ilości. Na początku diety, kiedy trudno zrezygnować ze słodyczy można podjadać tą zdrową przekąskę. Jest to duży krok ku zmianie nawyków żywieniowych.

8 komentarzy:

  1. Miałam go i przypadł mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smak dobry, ja wybrałam opcje z jogurtem, a spróbować muszę jeszcze z owocami.

    OdpowiedzUsuń
  3. A co z podobną przekąską z Biedronki? O ile pamiętam, na pudełku była informacja, że zawiera 30% błonnika. Łatwo policzyć, w 100 gramach produktu wychodzi 30 gram błonnika. Kolejny chłyt matetingowy czy prawda, któż to może wiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Następnym razem będąc na zakupach w Biedronce kupię omawianą przekąskę i przetestuje:) Porównam z opisaną w tym poście.

    OdpowiedzUsuń
  5. Błonnik jest podstawową substancją zdrowych jelit. Nieodpowiednia dbałość o jelita jest przyczyną większości zdrowotnych problemów człowieka.

    OdpowiedzUsuń
  6. New Diet Taps into Innovative Plan to Help Dieters LOSE 20 Pounds in Only 21 Days!

    OdpowiedzUsuń
  7. Quantum Binary Signals

    Professional trading signals delivered to your mobile phone every day.

    Start following our signals NOW & profit up to 270% per day.

    OdpowiedzUsuń