6 sie 2012

Szybkie spalanie tkanki tłuszczowej


Osoby mająca problem z nadmiarem tkanki tłuszczowej ćwicząc często nie zdają sobie sprawy, że robią to w nieprawidłowy sposób. Idą na siłownie i starają się w jak najkrótszym czasie spalić bardzo dużo kalorii. W tym celu biegną na bieżni, aż to utraty tchu, lub pedałują bez opamiętana na rowerku stacjonarnym. Gdy już zakończą swój maraton czują bardzo duże drżenie nóg, a cały organizm jest na skraju wycieńczenia. Są z siebie dumni, bo wykonali kawał dobrej roboty.

Czy jednak tak jest naprawdę? 

Marzeniem każdego tłuściocha jest spalenie tkanki tłuszczowej podskórnej. To ona jest najbardziej uciążliwa i powoduj przekształcenie zgrabnej sylwetki w brzydkie monstrum. 


Jak zatem ćwiczyć, aby pozbyć się fałdy na brzuchu lub tak zwanych „boczków”?

Sposób jest prosty. Należy wykonywać trening o małej lub średniej częstotliwości, gdzie tętno będzie wahać się w granicach od 110-130


Dlaczego jest to takie ważne?

Aby to wyjaśnić należy zagłębić się w mechanizmy biochemiczne zachodzące w naszym organizmie podczas ćwiczeń.

Źródłem energii dla komórek ciała jest glikogen. To z niego korzysta nasz organizm w pierwszych minutach ćwiczeń. Jednakże jego zapasy występujące w wątrobie i mięśniach są dość ograniczone, zatem po pewnym czasie podstawowym źródłem energii staje się tłuszcz. Tłuszcz zaś potrzebuje tlenu do spalania. Jeżeli jednak przesadzimy z intensywnością treningu to zamiast treningu tlenowego wykonamy beztlenowy. W tym wypadku nie ma mowy o spaleniu tłuszczu.

Pamiętajmy, zatem o tym i zawracajmy uwagę, aby nasze tętno podczas ćwiczeń nie przekroczyło 130. Współpracujmy z naszym organizmem, a szybciej spalimy tłuszcz z brzucha i bioder.

Osobiście stosowałam sie do tych zasad podczas treningu i uzyskałam lepsze efekty od oczekiwanych. Ponieważ moim największym problemem był tłuszcz na brzuchu wykonywałam ćwiczenia aerobowe w połączeniu z 6 weidera. Efekty prezentujena blogu:

 6 Weidera i ja

3 komentarze:

  1. Zachęcam zajrzeć po dodatkowe szczegóły na dany temat zainteresowane osoby na:
    http://albertkosmider.blogspot.com/2012/07/trening-aerobowy-co-to-jest-i-jak-go.html

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Sport to zdrowie i dlatego trzeba ćwiczyć, ale z głową.
    Pani rady bardzo mi się przydadzą ponieważ, parę tygodni temu znalazłem ciekawy program ćwiczeń i też zacząłem trenować. (zainteresowani mogą poczytać o tym na moim blogu). Jednak jak się okazuje same ćwiczenia nie dają wysokich rezultatów jeśli nie zadba się o odpowiednie tętno. Naprawdę, przydatna informacja.

    Pozdrawiam,
    Andrzej, http://aborkowski24.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Super artykuł dzięki za wskazówki.

    OdpowiedzUsuń