27 sie 2012

Jak pozbyć się trądziku?


Trądzik to jeden z najbardziej uciążliwych problemów osób pomiędzy 11-17 rokiem życia. I choć wydaje się, że dotyczy on tylko nastolatków, to choroba ta może występować tak naprawdę do 30 roku życia.


Przyczyną powstawania zmian trądzikowych jest zarówno nadmierne wytwarzanie łoju jak i zmiana w jego składzie.


Jednym ze sposobów łagodzenia zmian trądzikowych jest częste przebywanie na słońcu. Jednakże lato dobiega końca, zatem warto poznać inne sposoby walki z pryszczem.


Nigdy nie zapominaj o oczyszczaniu skóry. Zabieg ten stosuj minimum dwa razy dziennie – rano i wieczorem. Skóra oczyszczona z łoju, potu i kurzu jest mniej podatna na zakażenie bakteryjne, które są dodatkowym problemem dla skóry z trądzikiem.




Do mycia twarzy nie używaj mydła, ponieważ wysusza ono skórę. Wysuszona skóra będzie przesyłać sygnały do wzmożonej produkcji łoju i pryszczy będzie przybywać. Kupując preparaty na likwidację zaskórników zwróć uwagę, czy zawierają one w swoim składzie następujące substancje - a – i β – hydroksykwasy, polihydroksykwasy i inne substancje pochodzenia roślinnego. Do a-hydroksykwasów należą: kwas glikolowy, mlekowy, cytrynowy, winowy, jabłkowy. Głównym przedstawicielem hydroksykwasów jest kwas salicylowy. 


 Jak działają te substancje? Głównie odblokowują pory, dzięki czemu łój swobodnie wypływa i nie tworzą się stany zapalne. 

Efekty oczyszczania skóry nie zobaczy się od razu tzn., ilość trądziku gwałtownie nie zmaleje, ale z czasem może doprowadzić do tego, że problem ten zaniknie.


Jeżeli jednak pomimo długotrwałego oczyszczania pryszcze nie znikają należy udać się do dermatologa. On to rozpozna, z jakim rodzajem trądziku mamy do czynienia i przepisze odpowiednie zabiegi lub leki. W ciężkich przypadkach zalecane jest leczenie izotretinoiną. Jest ona jedynym lekiem działającym na mechanizmy odgrywające rolę w patogenezie trądziku. Powoduje ona wybitne zmniejszenie wydzielania łoju, działa przeciwzapalnie.

5 komentarzy:

  1. Nie mam trądziku ale mój brat ma więc polece mu twój wpis :) Obserwuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym poleciła na wągry/trądzik mleko. Nakładam czasem na wacik, smaruję nim twarz i idę spać. Na następny dzień wągry i pryszcze są zmniejszone. Nie mam z tym jakiegoś wielkiego problemu, ale od kilku miesięcy pojawiło się tego więcej niż zawsze! Kończę 17 lat w tym roku, wyglądam na 12 więc żartuję sobie, że w końcu weszłam w etap dojrzewania ;p Wyczytałam też na temat oczyszczania twarzy OLEJEM! Wypróbuję, gdy kupię ściereczkę muślinową i opiszę na blogu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja z kolei słyszałam od pani kosmetolog, że wystawianie skóry ze zmianami trądzikowymi na działanie promieni słonecznych to jedna z gorszych rzeczy, które możemy jej zafundować...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Promienie słoneczne wysuszają skórę i jeżeli się jej odpowiednio nie nawilży to faktycznie zwiększy się ilość zaskórników

      Usuń
  4. Przyda mi się taka wiedza, bo trądzik to moja zmora od jakiegoś czasu i walczę z nim wszelkimi sposobami, ale efektów brak.

    OdpowiedzUsuń