8 sie 2012

Dieta owocowa – czyli jak szybko schudnąć dwa kilogramy



Ostatnio brak mi energii, nie wiem za bardzo czym jest to spowodowane. Z jednej strony zdaje sobie sprawę, że mój organizm może być zmęczony, ponieważ nie pamiętam kiedy ostatnio przespałam całą noc. Wstaję do dziecka średnio co dwie godziny. Z drugiej nie czuje się niewyspana, a po prostu zmęczona. Może jest to wynikiem zmiany pogody, słońce przestało świecić, a na niebie są ciągle ciemne chmury, a może mój organizm dopomina się zmiany, która postawi go na nogi


Postanowiłam zatem wspomóc jego wysiłki i przeprowadzić dietę oczyszczającą. Wybrałam dietę owocową, ponieważ aktualnie asortyment świeżych i pachnących owoców jest bardzo duży. Dieta potrwa u mnie dwa, maksymalnie trzy dni. W zależności od samopoczucia. 



Dieta owocowa ma na celu nasycić mój organizm w witaminy i mikroelementy. Podobno wpływa również na poprawę kolorytu skóry. Dodatkowym jej plusem jest strata około 1-2 kg. Zatem czemu nie, mogę przez chwilę stać się królikiem doświadczalnym i opisać wam moje wrażenia z przeprowadzenia diety owocowej. Relacje oczywiście umieszczała będę codziennie na blogu.



Moja dieta owocowa będzie składała się tylko ze świeżych, nieprzetworzonych owoców, wykluczam wszystkie soki owocowe, owoce w puszkach i karmelizowane. Owoce z natury są bogate w węglowodany, nie widzę zatem sensu spożywania produktów spożywczych, które są dodatkowo dosładzane. Mija się to z celem. Planuje spożywać od 5-6 posiłków dziennie. W mojej diecie znajdą się zarówno bogate w kalorie banany jak i niskokaloryczne jabłka. Wykluczam oczywiście przez te dwa, trzy dni spożywanie kawy. Zamierzam wypijać za to dużo wody mineralnej i zielonej herbaty



Teraz kilka ciekawostek na temat owoców.

Owoce są niezastąpionym źródłem witamin i składników mineralnych, jednakże w wielu popularnych dietach np. Dukana, wykluczane są z jadłospisu ze względu na ich kaloryczność. Fakt faktem niektóre owoce są bardzo kaloryczne. Banan zawiera około 100 kcal, winogrona 70 kcal na 100 gram, ale wykluczenie ich z jadłospisu to nic innego jak pozbawienie siebie wielu cennych składników. I na pewno nie zastąpi ich żaden suplement diety, który oferowany jest na rynku.


W trakcie diety warto jednak zrezygnować z przetwarzanych soków owocowych, są często dosładzane cukrem lub słodzikiem. Oba te warianty nie są korzystne dla zdrowia. Jeżeli mamy ochotę napić się soku sami go wyciśnijmy. Będzie on dużo bardziej wartościowy.



Najlepszą porą dnia na spożywanie owoców jest poranek, ewentualnie popołudnie. Owoce dadzą nam dużo sił witalnych na nadchodzący dzień. Należy ich jednak unikać wieczorem, ponieważ znacznie podnoszą poziom glukozy we krwi, a po jej spadku mamy ochotę coś przekąsić i chętniej sięgamy po niezdrowe przekąski.


4 komentarze:

  1. Super blog! I świetny jest ten artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety taki spadek wagi jest pozorny - tracimy wodę i oczyszczają nam się jelita. Ale owoce to samo zdrowie, jedno z najlepszych produktów jakie dała nam matka natura wieć popieram takie akcje!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie, nad trwałym spadkiem wagi trzeba popracować dłużej niż 2-3 dni.Jednak dieta ta może być pomocna przy poprawieniu funkcjonowania organizmu.

    OdpowiedzUsuń
  4. New Diet Taps into Pioneering Plan to Help Dieters Get Rid Of 15 Pounds in Only 21 Days!

    OdpowiedzUsuń