2 lip 2012

Skakanka i jej sekrety


Przed ciążą uwielbiałam skakać na skakance. Po powrocie z pracy minimum godzinę spędzałam skacząc i kręcąc hula-hop. Jeżeli marzysz o zgrabnej sylwetce, nie lubisz biegać, ani nie posiadasz w domu żadnego przyrządu do ćwiczeń to zacznij skakać.


Zalety
Skakanka to świetne ćwiczenie kardio. Skacząc umiarkowanym tempem w kwadrans możesz spalić około 200 kcal.  W takcie jednej minuty ćwiczeń spalasz około 10 kcal, intensywny godzinny trening na skakance to 900 kcal mniej. Sportowcy chcąc wyrobić sobie kondycję chętnie po nią sięgają. Najczęściej ze skakanką w ręku zobaczysz boksera, ponieważ skakanka wyrabia odpowiednia koordynację ruchów. Zwiększa również wytrzymałość.

 
Kolejną zaletą skakanki jest to, że ćwiczenia te kształtują całe ciało, a nie tylko wybrane mięśnie. Dzięki skakance możesz pozbyć się niechcianego tłuszczyku, a jednocześnie ujędrnić sylwetkę.

Dla kogo
Skakanka nie jest zalecana dla osób z bardzo dużą nadwagą, ponieważ obciążane są w zbyt dużym stopniu stawy. Jeżeli jednak zależy ci na zrzuceniu kilku nadprogramowych kilogramów i nie masz bardzo dużej nadwagi to ćwiczenie jest jak najbardziej dla ciebie.

Czego potrzebujesz
Przede wszystkim oczywiście skakanki. Wybierając ją zwróć uwagę na jej długość, która musi być dopasowana do twojego wzrostu. Po ustaniu obiema stopami na skakankę rączki jej powinny sięgać ci do pach.
Ponadto niezbędne są buty. Pamiętaj, aby nigdy nie skakać na boso, ponieważ o uraz nie jest ciężko. Ponadto z własnego doświadczenia wiem, że skacze się dużo lżej w odpowiednim obuwiu. Do skakania idealnie nadają się buty do gry w tenisa lub koszykówkę, które stworzone są do odbijania się na śródstopiu.

Jak skakać
Najważniejsza jest postawa. Sylwetka wyprostowana, wzrok skierowany prosto przed siebie. Nie oczekuj, że początki będą lekkie. Skoki na skakance mogą przynieść dużo radości niestety początki bywają bardzo trudne. Skoordynowanie rąk i nóg, które w odpowiednim tempie będą wykonywać zalecane czynności nie jest proste. Dlatego przed przystąpieniem do prawdziwych skoków, możesz poćwiczyć „na sucho” bez skakanki. Postaraj się jak najdłużej skakać w miejscu w równym tempie. Później weź do ręki skakankę.
Pamiętaj, że ze skakanką możesz wyczyniać cuda. Jeżeli znudzi ci się skakanie obunóż, możesz zacząć skakać na jednej nodze, naprzemiennie lub biec i skakać. Każda forma jest równie skuteczna, a często zmieniając ćwiczenia nie popadasz w rutynę.
Pamiętaj również o odpowiedniej rozgrzewce. Tak jak wcześniej podkreślałam w trakcie skoków pracuje całe ciało, zatem ważne jest żebyś rozgrzała zarówno nadgarstki, nogi, ramiona, szyję.

Skacząc 4 razy w tygodniu łatwo uzyskasz zgrabną sylwetkę. Zacznij skoki już dziś i baw się dobrze.

2 komentarze:

  1. Lubię skakać na skakance, skaczę 40 min dziennie :D.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja także uwielbiam skakać na skakance. Jest to jedna z moich ulubionych form ćwiczeń fizycznych. Świetnie modeluje całą sylwetką. Z resztą, polecam artykuł na ten temat: http://aktywnoscfizyczna.wordpress.com/2013/02/04/efektywnosc-skakanki-jako-akcesorium-sportowego/ . pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń