4 lip 2012

Dobra kaloria – Otrębusie z orzechami


Jak wiecie jestem na diecie, z założenia miałam unikać słodyczy. I z reguły unikam, ale jednak czasami ciągnie mnie do czegoś słodkiego. Ostatnio stojąc w sklepie przed półką ze zdrową żywnością skusiłam się na ciastka z serii „dobra kaloria”. Ciasteczka wyglądały uroczo – zapakowane w woreczek z kokardką, przypominały mi takie, jakie robiła kiedyś moja mama. Stwierdziłam, że ciastka te są mniejszym złem, skoro opatrzone są hasłem „dobra kaloria” i je kupiłam.



Nazwa: Dobra kaloria „Otrębusie z orzechami”
Producent: EKOPRODUKT Marek Kubara sp. j., 42-202 Częstochowa, 
ul. Gen. J. Bema 32
Cena: 3,9 zł
Masa netto: 170 g
Ocena: 2/6

Na tyle dobrze mnie znacie, że wiecie że pierwsze, co zrobiłam po wzięciu ich do ręki to sprawdziłam etykietę produktu, skupiając się oczywiście na składzie. Otrębusie z orzechami reklamowane są, jako ciastka o zwiększonej ilości błonnika.
 I faktycznie ilość błonnika na 100 gram produktu jest duża i wynosi 17 g.
Jednakże ilość dostarczanych kalorii nie jest wcale taka niska jak mogłoby się wydawać. 100 gram ciasteczek to aż 487 kcal. W porównaniu ze zwykłym wafelkiem przekładanym kremem czekoladowym to różnica praktycznie żadna, bo dostarcza on 529 kcal na 100 gram.
Dobrze skupmy się, zatem na składzie – źródłem błonnika w omawianych ciastkach są otręby pszenne, oprócz tego w skład produktu wchodzą tłuszcze roślinne utwardzane, orzeszki ziemne, cukier brązowy, jogurt, spulchniacze i aromaty. Niestety dalekie to jest od zdrowej żywności – bo jaka jest różnica czy słodzi się ciastka cukrem brązowym czy białym. Tak naprawdę żadna.  
Zatem jedyne co broni ten produkt to dodatek błonnika pokarmowego, a jak przedstawia się smak wyrobu.

Dla mnie nieciekawy, jakbym jadła wióry. Choć po otwarciu opakowania myślałam, że będzie zniewalający bo zapach orzeszków był bardzo zachęcający. To pewnie ten aromat :). Na zdjęciu widać, że jako przekąskę położyłam sobie trzy ciasteczka. Zjadłam jedno, nie smakowało mi. I szczerze powiedziawszy wolę w ogóle nie zjeść nic słodkiego niż zjeść ciasteczko otrębusie z orzechami z serii „dobra kaloria”.

2 komentarze: