7/30/2012

Na diecie waga stoi



Koszmar każdej odchudzającej się osoby. Pomimo wyrzeczeń, ćwiczeń waga nie idzie w dół, a stoi. We wcześniejszych postach na temat odchudzania pisałam, że taki stan rzeczy na pewnym etapie odchudzania jest normalny, aczkolwiek bardzo demotywujący. Dlatego dzisiaj przedstawię kilka ciekawych metod na zapobieganie obniżenia metabolizmu w trakcie odchudzania.

Regularne i częste posiłki

Ilość uwalnianych z organizmu kalorii będzie większa, jeżeli zamiast dwóch dużych posiłków zjemy 4-5 mniejszych. Wynika to z faktu, że metabolizm przyśpiesza po każdym posiłku.



Zwiększenie ilości spożywanego białka

Nasz organizm traci więcej energii podczas spalania białka niż węglowodanów i tłuszczu. Oznacza to, że zwiększenie spożycia białka pociąga za sobą większe spalanie kalorii. Ponadto białko zapobiega utracie masy mięśniowej.



Ostre przyprawy

Takie jak papryka, czosnek, imbir, pieprz pobudzają przemianę materii. Nie strońmy, zatem od pikantnych potraw, a wręcz przeciwnie dodajmy je chętnie do posiłków.


Zielona herbata

Nie od dziś wiadomo, że zarówno zielona jak i czerwona herbata ma właściwości odchudzające. Herbata wspomaga utlenianie tłuszczu oraz zwiększa produkcje ciepła w mięśniach.


Woda

Nie tylko oczyszcza organizm ze szkodliwych produktów przemiany materii, ale również w niewielkim stopniu zwiększa tempo przemiany materii



Wysiłek fizyczny

Nic jednak tak nie pomaga jak ćwiczenia aerobowe. Bieg, marsz, pływanie to doskonałe sposoby na spalenie nadprogramowych kalorii. Jeżeli podczas diety znudziły ci się ćwiczenia, które wykonywałaś zmień plan treningowy na inny. Nic przecież tak nie zniechęca jak monotonia.


5 komentarzy:

  1. Podobno żeby zielona herbata przynosiła skutki takie jak chcemy to powinniśmy ją pić przed posiłkiem albo 2h po :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie, nie rozcieńcza się wtedy kwasów żołądkowych i trawienie przebiega sprawniej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żeby rozcieńczyć kwasy żołądkowe potrzeba by naprawdę dużo płynów w tym przypadku herbaty zielonej, jedna szklanka do posiłku zarówno wody jak i herbaty nie zaszkodzi :)

      Usuń
  3. ja piję bardzo dużo zielonej herbaty, czerwonej też. bardziej mam problem z regularnymi posiłkami.

    OdpowiedzUsuń

Polecam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...