8 lut 2012

Motywacja w odchudzaniu cz. 1


O motywacji i odchudzaniu napisano już niejeden artykuł. Każdy autor podkreślił, że jest to najważniejszy czynnik ku osiągnięciu sukcesu. Jeżeli osoba na diecie nie będzie miała odpowiedniej motywacji nie schudnie. Autorzy różnych publikacji przekonują również, że źródło motywacji dla każdej osoby jest inne. Zgadzam się z tym, ale osoba odchudzająca się równie dobrze może skorzystać ze sprawdzonych trików innych ludzi.  Dzięki temu osiągnie sukces i rozpocznie zdrowy styl życia.
Jeżeli należysz do osób, które postanowiły się odchudzać to w pierwszym etapie powinnaś, nie pobiec do sklepu po zdrowe produkty, a postawić sobie CEL.


Określenie celu to podstawa twojego sukcesu.

Zastanów się, jaką wagę chcesz osiągnąć, ma to być konkretna liczba. Określ ile dokładnie chcesz zrzucić kilogramów. Następnie określ dokładny czas, w jakim ma to nastąpić. Jednak stawiając te założenia nie żądaj rzeczy niemożliwych. Oczywiste jest, że nie zrzucisz 15 kg w 2 tygodnie. Taki wynik możesz osiągnąć dopiero po 2-3 miesiącach. Jeżeli stanie się to szybciej to pogratulujesz sobie wcześniej. Po określeniu konkretnego celu koniecznie spisz go, ponieważ jeżeli przelejesz swoje życzenia na papier staną się one bardziej realnie. Dobrze również abyś wzięła jakikolwiek kalendarz do ręki i zakreśliła datę, do kiedy ma trwać twoje odchudzanie. Możesz zrobić również założenia ile będziesz chudła w poszczególnych tygodniach i wpisać je do kalendarza. Pamiętaj jednak, że odchudzanie dzieli się na etapy, i w pierwszych tygodniach schudniesz więcej, później zaś twój organizm wypracuje sobie swój własny rytm i ilość zrzuconych kilogramów w danym tygodniu może być mniejsza niż na początku.

Po określeniu odpowiedniego CELU możesz przystąpić do działania. Możesz udać się na zakupy i kupić zdrową żywność. Wiadomo jednak, że ograniczenie spożycia słodyczy i słonych przekąsek to tylko połowa sukcesu, drugą część stanowią ćwiczenia. 

Jak zmotywować się do aktywności fizycznej? 

Sposoby są różne. W zależności od tego, jaki typ ćwiczeń wybrałaś po miejsce, w którym będziesz je wykonywać.
Siłownia
Jeżeli postanowiłaś uczęszczać na siłownię to kup karnet od razu na cały miesiąc, nie kupuj pojedynczych wejść. Po pierwsze jest to mniej opłacalne, a po drugie, jeżeli kupisz karnet, na miesiąc, szkoda ci będzie, aby on przepadł i pomimo nie zawsze dobrego nastroju na pewno go wykorzystasz.
Na świeżym powietrzu.
 W tym wypadku wystarczy tylko zmobilizować się do wyjścia z domu. Jeżeli już zaczniemy biegać to słońce, świeże powietrze na pewno nas orzeźwi i poprawi humor. Ponieważ sport na świeżym powietrzu jest darmowy proponuje zaopatrzyć się w porządne buty do biegu lub innej formy ruchu, jaką wybraliśmy. Samo założenie ich sprawi nam przyjemność i zachęci do ćwiczeń. Ponadto zawsze warto obrać sobie cel, do którego biegamy. Niech to będzie miejsce, gdzie po dobiegnięciu możemy na chwilę odpocząć i pobyć sam na sam z naturą. Wpłynie to pozytywnie na naszą psychikę.
W domu
Jeżeli przed przystąpieniem do odchudzania zaopatrzyłyśmy się w rower stacjonarny lub też orbitek i chcemy, aby był on w pełni wykorzystany to połączmy przyjemność z pożytecznym. Aby zachęcić siebie do ćwiczeń proponuje w trakcie uprawiania sportu włączyć sobie muzykę lub telewizor. Najlepiej zaś oglądać serial, który bardzo lubimy. Poszczególne odcinki mogą nas tak wciągnąć, że nie zorientujemy się, kiedy minęła godzina ćwiczeń. Jednak i w tym wypadku musi być jakiś rygor. Nie pozwólmy sobie na oglądanie serialu bez ćwiczenia. Ustalmy, że jeżeli chcemy zobaczyć kolejny odcinek to tylko wtedy, kiedy jednocześnie czas poświęcimy na ćwiczenia.

W kolejnym poście opiszę skuteczne metody motywacji w odchudzaniu, podczas chwil szczególnie ciężkich, kiedy chcemy zerwać z dietą. Tylko od naszego podejścia tak naprawdę zależy czy schudniemy czy też nie.

1 komentarz:

  1. New Diet Taps into Innovative Plan to Help Dieters Lose 20 Pounds in Just 21 Days!

    OdpowiedzUsuń