3 lut 2012

Kwasy tłuszczowe OMEGA 3 i ich wpływ na nasze zdrowie


W ciągu ostatnich kilku lat utrwaliła się w społeczeństwie informacja o dobroczynnym wpływie kwasów OMEGA 3 na organizm człowieka. Producenci różnych środków spożywczych zaczęli chwalić się zawartością kwasów OMEGA 3 w wyrobach. Mało, kto jednak zdaje sobie sprawę, dlaczego te wielonienasycone kwasy tłuszczowe są tak ważne dla naszego organizmu, ani gdzie można je spotkać w znaczącej ilości.



Jako że w naszej diecie występuje mnóstwo środków spożywczych przetworzonych zawierających w swoim składzie nasycone oraz wielonienasycone kwasy tłuszczowe OMEGA 6, zaburzona została proporcja pomiędzy ich spożyciem, a przyjmowaniem dobroczynnych kwasów OMEGA 3. Oczywiście szala przechyliła się na niekorzyść kwasów OMEGA 3. Jakie ma to konsekwencje dla naszego organizmu? Jak się okazuje bardzo duże. Niedobór kwasów tłuszczowych OMEGA 3 wpływa na rozwój takich chorób jak – otyłość, nadpobudliwość dziecięca (ADHD), depresja, zaburzenie pamięci. Kwasy OMEGA 3 biorą aktywny udział w budowaniu membran komórkowych, przeciwdziałają zwapnianiu naczyń krwionośnych, zmniejszają prawdopodobieństwo wystąpienia stanów zapalnych w naszym organizmie, wpływają na prawidłowe funkcjonowanie mózgu.

Kwasy OMEGA 3 są bardzo aktywne chemicznie, dzięki czemu mają zdolność odbudowy szkód powstałych w wyniku procesów utleniania zachodzących w komórkach mięśnia sercowego.

Aby zapobiec niedoborowi kwasów OMEGA 3 należy spożywać 150g tłustej ryby morskiej 2-3 razy w tygodniu. Najlepszym źródłem omawianych związków są olej lniany tłoczony na zimno oraz tłuste ryby morskie takie jak łosoś, tuńczyk, śledź, makrela.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz