6 lut 2012

Dieta cud – dieta oparta o niski indeks glikemicznym


Zawsze zastanawiałam się, czy dieta cud istnieje. Czy możliwa jest szybka utrata kilogramów, brak efektu jo-jo i jednoczesne zachowanie zdrowego wyglądu skóry, włosów i paznokci? Jeżeli miałabym jakąkolwiek dietę polecać to zdecydowanie tą opartą o niski indeks glikemicznym. Dieta ta charakteryzuje się spożywaniem produktów o niskim lub średnim indeksie glikemicznym i jednoczesnej rezygnacji z produktów posiadających wysoki indeks glikemicznym. 




Jednak zacznij od wyjaśnienia, czym jest indeks glikemicznym. Indeks glikemicznym jest wartością określającą jak gwałtownie zmienia się poziom cukru we krwi pod wpływem spożycia danych środków spożywczych. Produkty o wysokim indeksie glikemicznym powodują gwałtowny wzrost glukozy we krwi, a następnie szybki jej spadek. Te gwałtowne wahania wywołują w organizmie człowieka szybkie poczucie głodu, pomimo tego, że niedawno spożywaliśmy posiłek. Te poczucie niedosycenia często powoduje chęć sięgnięcia po słodką przekąskę, co jest zabronione osobom walczącym z nadmierną liczbą kilogramów.  Produkt o niskim i średnim indeksie glikemicznym przez dłuższy czas utrzymują stały poziom cukru we krwi, co zmniejsza wydzielanie insuliny.


 Ważne jest również to, że indeks glikemicznym dotyczy tylko produktów posiadających w swoim składzie węglowodany, spożywanie białka i tłuszczu nie powoduje gwałtownego wzrostu glukozy we krwi.


 Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez amerykańskich naukowców dieta ta jest nie tylko zdrowa, ale również dużo bardziej skuteczna od tych opartych o wysoki indeks glikemicznym. Osoby stosujące tą dietę chudną około 5 kg więcej w ciągu 2-3 miesięcy niż osoby na innej diecie. Każda osoba na diecie cud wie jak bardzo motywuje każdy dodatkowo stracony kilogram. Dieta ta zalecana jest osobom przede wszystkim otyłym. Tu wyniki jej stosowania są najlepsze. Dużo wolniej chudną na niej osoby o normalnej wadze, które chcą zrzucić 2-3 kg. Zaletą tej diety cud jest jeszcze jeden aspekt – podczas utraty zbędnych kilogramów traci się tkankę tłuszczową, a nie spala mięśnie. Dzięki temu nasze ciało po etapie odchudzania nie jest wiotkie, a wręcz przeciwni lekkie i sprężyste. Jeżeli zatem chcesz przejść na dietę i zastanawiasz się, która jest skuteczna, to osobiście polecam tą opartą o niski indeks glikemicznym. Dla mnie to dieta cud.


W kolejnym poście przedstawię produkty i ich indeksy glikemiczne.

3 komentarze:

  1. Indeks glikemicznY|koniec słowa.
    Nie glikemicznyM. W każdym razie nie w mianowniku. Nie wiem o co chodzi, ale za każdym razem jest ten sam błąd.
    Poza tym ostatnio słyszałam, że ten indeks to ściema bo stworzył to ktoś, kto w ogóle nie był dietetykiem czy lekarzem. Co Ty na to?
    pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem jest to kolejna cudowna dieta, która zdemoluje nam organizm. Może i przyniesie efekty ale jakim kosztem. Nie ma cudownych diet według mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. New Diet Taps into Pioneering Plan to Help Dieters Lose 12-23 Pounds within Just 21 Days!

    OdpowiedzUsuń