18 sty 2012

Kolejne etapy odchudzania


Nadszedł ten dzień. 
Podjęłaś prawidłową decyzję. 
Zaczęłaś walkę ze zbędnymi kilogramami. 
Postanowiłaś zacząć się racjonalnie odżywiać lub też wybrałaś dietę, która uważasz, że będzie najskuteczniejsza. 
Skoro tak, to warto zapoznać się z kolejnymi etapami odchudzania i odpowiedzieć sobie na pytanie, jak zachowuje się mój organizm po wpływem zmniejszonej dawki energetycznej.

 
            Pierwszy etap
W zależności od organizmu trwa od 3-6 dni. Na skutek zmniejszonej ilości kalorii dostarczanej z pożywieniem zaczynamy spalać zapasy glikogenu. Towarzyszy temu utrata wody. Zatem jeżeli w owym okresie zrzuciliśmy od 1 do 3kg to 70% tej wartości stanowiła woda. Utrata tkanki tłuszczowej w owym okresie jest niewielka i wynosi zaledwie 25%. Waga wskazuje mniej, zatem jesteśmy z siebie bardzo dumni i pełni optymizmu.
            Drugi etap
Na tym etapie organizm zaczyna pojmować, że musi zacząć prowadzić oszczędny tryb pracy. Aby jednak móc pracować normalnie zaczyna wykorzystywać energię skumulowaną w tkance tłuszczowej. Proces utraty zbędnych kilogramów dopiero się zaczyna. W ciągu dalszych 10-15 dni utrata wagi nie będzie już tak szybka, ale za to dużo bardziej efektowna, ponieważ aż 65% straconej masy ciała to tłuszcz. Jako że pierwszy etap mamy już za sobą i zdajemy sobie sprawę, że nie wszystko jest tak różowe jak myślałyśmy, niektóre z nas rezygnują z diety i wracają do dawnych nawyków żywieniowych. Pomimo odczuwania przemęczenia absolutnie nie powinniśmy się w tym momencie zniechęcać i walczyć dalej.
            Trzeci etap
Osiągnęliśmy etap homeostazy. Nie odczuwamy już tak chronicznego zmęczenia, nasz organizm przyzwyczaił się do nowych warunków pracy. Waga stopniowo idzie w dół, z czego niezmiernie się cieszymy. Jesteśmy wytrwali i to daje nam dużą dawkę pozytywnej energii na tym etapie. Nasz organizm ciągle wykorzystuje zapasy tkanki tłuszczowej. Pamiętajmy jednak, że ilość komórek tłuszczowych w naszym organizmie się nie zmienia, a jedynie zmniejsza się ich objętość i waga. Zatem powrót po diecie do niezdrowego trybu życia doprowadzi do tego, że niechciane kilogramy wrócą. Na tym etapie zdarza się, że przez okres tygodnia waga może stać w miejscu. Nie przejmujmy się jednak. Nasz organizm musi odpocząć, aby przyzwyczaić się do zmniejszonej masy ciała.
            Czwarty etap
Osiągnęliśmy sukces. 
Mamy upragnioną wagę. 
W zależności od stopnia nadwagi etap ten mogliśmy osiągnąć po miesiącu lub po roku. Ważne, że wytrwaliśmy. Teraz zakazane jest tylko jedno. Powrót do starych nawyków żywieniowych. Nie pozwalajmy sobie na całkowite odprężenie. Pamiętajmy, że bez słodyczy, słonych przekąsek można się obyć. Niech nas motywuje zazdrosne spojrzenie koleżanek i kolegów oraz dużo lepsze samopoczucie.

1 komentarz:

  1. New Diet Taps into Revolutionary Plan to Help Dieters Lose 12-23 Pounds within Only 21 Days!

    OdpowiedzUsuń