31 sty 2012

Jak zwalczyć nadciśnienie



Nadciśnienie tętnicze dotyka nie tylko osoby w podeszłym wieku, ale również ludzi młodych. Często nie zdajemy sobie sprawy, że ten problem pojawił się również u nas, ponieważ nadciśnienie tętnicze nie wywołuje żadnych dolegliwości. Wystarczy krótki pomiar ciśnieniomierzem, aby przekonać się czy jesteśmy zdrowi. Prawidłowe ciśnienie mieści się w granicach pomiędzy 120/80 – 139/89 mm Hg.
Zdrowy styl życia to najlepsza ze znanych metod zmniejszających ryzyko wystąpienia nie tylko nadciśnienia, ale również chorób serca. Jest to również sposób na leczenia nadciśnienia w sposób niefarmakologiczny.


Żadne leki nie pomogą jeżeli nie zostanie zmieniony styl życia i odżywiania się.
·         Pozbądź się nadwagi – szczególnie jeżeli masz budowę ciała typu jabłko. Pozbądź się otyłości brzusznej. Obwód pasa u Pań nie powinien być większy niż 80 cm, u panów niż 101 cm,
·         Ogranicz spożywanie tłuszczów i pokarmów tłustych,
·         Do przygotowywania potraw używaj czosnku i oleju lnianego – obniżają ciśnienie,
·         Używaj mniej soli – unikaj potraw zawierających dużą zawartość sodu ( potraw Fast food, chipsów, słonych paluszków, krakersów, serów feta), nie dosalaj przygotowanych potraw, używaj mniej soli podczas obróbki pokarmu, zastąp ją przyprawami – tymiankiem, bazylią, majerankiem,
·         Ruszaj się – przeznacz przynajmniej godzinę dziennie na rucha na świeżym powietrzu, jeżeli pogoda nie dopisuje  ćwicz w domu – zakup rowerka stacjonarnego lub orbitera to inwestycja w twoje zdrowie,
·         Zwiększ spożycie produktów bogatych w witaminy, zwłaszcza C i sole mineralne. Potas obniża ciśnienie krwi. Potas obecny jest w bananach, ziemniakach, fasoli, morelach, czarnych porzeczkach, natce pietruszki,
·         Unikaj stresu – im większe zdenerwowanie odczuwamy tym ciśnienie krwi wzrasta, pamiętajmy, że nie ma problemów nie do rozwiązania,
·         Rzuć palenie, nie bądź biernym palaczem – w dymie papierosowym znajdują się substancje, które zwiększają krzepliwość krwi i uszkadzają komórki wyściełające naczynia krwionośne.

Lecząc nadciśnienie tętnicze możemy uniknąć takich powikłań jak zawał serca, udar mózgu, miażdżyca tętnic, uszkodzenie nerek, siatkówki oczu.

2 komentarze:

  1. NADCIŚNIENIE, A OPTYMISTYCZNA ENERGIA DLA KOMÓREK NERWOWYCH NASZEGO MÓZGU. ODŻYWIANIE CZŁOWIEKA W XXI WIEKU/INFO. (BIOLOGICZNA POMOC !!) *****

    PRAWIDŁOWA, PROZDROWOTNA METODA ODŻYWIANIA:
    Tzw. dla współczesnego człowieka powinna AKCEPTOWAĆ wszelkie uwarunkowania naszej przyrody, ewolucją narzucone REGUŁY. Stanowi to trudny problem, ale bez badań; krew, wydzieliny, wydaliny, pierwiastki włosa, jest to absolutnie niemożliwe.

    WTEDY MOŻNA TYLKO PRZERZUCAĆ SIĘ PSEUDO REGUŁAMI:
    Na węch i czucie, również przypuszczenia. Kto zada sobie trud i zbada jak podnosi się poziom cukru przy poszczególnych produktach, jaki jest wpływ tłuszczów i jak, tj. w jakiej ilości się odkładają, jak organizm oddziaływuje na rodzaje białek itd. to wyniki dla wszystkich ludzi są niemal identyczne ew. drobna skala technicznego błędu.

    A WIĘC; PRZY ZWALCZANIU CHORÓB/OTYŁOŚCI, WAŻNA JEST WIEDZA:
    Klasyfikująca pożywienie na kategorie uwzględniające zawartość wszelkich tłuszczów, NISKICH węglowodanów, WYSOKICH węglowodanów; tj. tych które sprzyjają powstawaniu otyłości i cukrzycy typu 2, a które nie, oraz pozostałych składników. Stosunkowo prostym jest zaznajomić się z tabelami pożywienia wg tzw. INDEKSU ŻYWIENIOWEGO, tj. IŻ produktu. To wystarcza, aby samemu DECYDOWAĆ o łatwym doborze składników swojej diety, co stanowi na szczęście, rozwiązanie trudnego problemu dotyczącego zwalczania wszelkich chorób. Lekarz rodzinny zdecydowanie, też nam to potwierdzi.

    ZOBACZ TAKŻE; CUKRZYCA TYPU 2, WG: IRL KRAKÓW.
    Książka, pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku. *****
    Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione.
    Skrót adresu strony w Internecie: INSTYTUTIRL
    ADRES: http://www.instytutirl.com.pl/

    BH.305.
    ENGLISH VERSION: http://www.instytutirl.com.pl/index9.php

    Biologia, medycyna.

    OdpowiedzUsuń
  2. http://dietlife.pl/czytelnia/page/2/

    OdpowiedzUsuń